آمریکا برای کمک به کادر درمان ارتش را در بیمارستان‌ها مستقر می‌کند

کاخ سفید برای حمایت از بیمارستان‌ها در مواجهه با افزایش بیماران مبتلا به کرونا در زمستان قرار است ۱۰۰۰ پرنسل پزشکی ارتش را مستقر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.بی.سی، همچنین قرار است ۵۰۰ میلیون تست کرونا در منزل هم خریداری شود تا آمریکایی‌ها بتوانند آن را به صورت آنلاین و مجانی از ژانویه ۲۰۲۲ سفارش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) سخنرانی کند و بگوید که چطور دولت خودش را برای سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون آماده می‌کند.

بایدن اخیرا هشدار داده بود، افرادی که واکسینه نشدند در زمستان با بیماری شدیدتر و مرگ روبرو می‌شوند و از آنها خواسته تا خودشان را ایمن کنند و دوز بوستر را بزنند تا از سلامت‌شان محافظت کنند.

مرکزی کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش کرد که سویه جدید کرونا به سرعت گسترش می‌یابد و اکنون ۷۳ درصد از موارد ابتلا در آمریکا را شامل می‌شود در حالیکه سویه دلتا ۲۶.۶ درصد ابتلا را به خود اختصاص داده است.

شیوع سریع اومیکرون در آمریکا در میانه سفرهای تعطیلات کریسمس باعث شده تا مردم نسبت به برگزاری برنامه‌های سفر و همراهی با خانواده‌هایشان دچار تردید شوند. اکنون مردم به دنبال تست‌های در منزل هستند تا مطمئن شوند پیش از سفر آلوده به ویروس کرونا نباشند.

دولت واشنگتن همچنین قرار است وبسایتی را برای دسترسی آمریکایی‌ها به تست‌های مجانی در منزل ایجاد کند اما این کیت‌ها تا ژانویه ۲۰۲۲ در دسترس نیستند. یکی از مقام‌های ارشد دولت گفته که کاخ سفید هنوز جزئیات را در این مورد نهایی نکرده است.

کاخ سفید گفته که بایدن قبلا قانون حفاظت دفاعی را برای افزایش تولید تست‌های در منزل اجرایی کرده و به استفاده از آن برای تولید کیت‌های بیشتر آزمایش کرونا ادامه می‌دهد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که محموله‌ها شامل ونتیلاتور، ماسک‌های N-۹۵، دستکش و گان می‌شود. همین هفته گذشته، ۳۳۰ دستگاه ونتیلاتور به ایندیانا، میشیگان، مین و نیوهمپشایر انتقال یافت و قرار است به درخواست مقام‌های ایالتی، دستگاه‌های بیشتری ارسال شود.

همچنین کاخ سفید در حال گسترش کمپین واکسیناسیون، افتتاح کلینیک‌های جدید در مناطقی با تقاضای بالا و استقرار تیم‌های واکسیناسیون فدرال در ۱۲ ایالت، قلمرو و قبیله است. در حال حاضر، ۶۱ درصد از آمریکایی به صورت کامل واکسینه شدند و حدود ۳۰ درصد هم به صورت کامل دوز بوستر را تزریق کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100704822
  • خبرنگار : 71129