راهنمای سنجاق برای ساخت کابینت آشپزخانه و معرفی ۶ مدل آن

کلمه کابینت را در گوگل سرچ کنید. با مجموعه‌ای از کابینت‌های چوبی براق و قدیمی با حاشیه‌های کار شده و یا حتی شیشه‌های رنگی مواجه خواهید شد. اما ما به کابینت‌های اعتقاد داریم که هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سنجاق، چیزی که همیشه ماندگار باشد و شما را مجبور نکند هر چند سال یک بار آنها را عوض کنید. ما طرفدار طرح‌های ساده و زیبا هستیم. برای اینکه راحت‌تر انتخاب کنید، ما انتخاب‌ها را به ۶ سبک محدود کرده‌ایم و در زیر نکاتی که باید بدانید را آورده‌ایم.

ساخت کابینت آشپزخانه و معرفی ۶ مدل آن

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصان در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

۱. کابینت شیکر

در حالی که سبک‌های سنتی دیگر بین کاربران محبوبیت ندارند، کابینت‌های شیکر به لطف ظاهر مینیمال و متمایزش محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند. در آنها دارای پنج بخش است. قطعات عمودی در طرفین به عنوان پایه و قطعات افقی در بالا و پایین به عنوان ریل و یک پنل فرو رفته در وسط. این سبک هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

 مزایا: شیکرها راحت می‌تواند به سبک مورد علاقه شما در بیایند. مانند کابینت‌های در شیشه‌ای، ترکیب شیکرهای تخت هم محبوب هستند. این کابینت‌ها در دسترس هستند و قیمت مناسبی دارند.

 معایب: اگر می‌خواهید پنل داخلی تمیز بماند نیاز است همواره آن را تمیز کنید.

۲. کابینت در شیشه‌ای

این کابینت‌ها برای کل آشپزخانه مناسب نیستند اما ترکیب این سبک با بقیه کابینت‌ها قابل قبول است.

مزایا: کابینت‌های در شیشه‌ای از انواع خاص هستند. آن‌ها انعکاس دوست‌داشتنی دارند که به اتاق‌های تاریک کمک می‌کند و برای به نمایش گذاشتن ظروف تزیینی مناسب هستند. از آنجا که آشپزخانه‌ها غالباً پر گرد و غبار و چرب هستند، نظافت و نگهداری از این کابینت‌ها مهم است. اگر در آن‌ها چراغ نصب کنید، به روشنایی آشپزخانه کمک می‌کند و همچنین باعث جلب توجه می‌شوند.

معایب: نقطه ضعف کابینت‌های نمایشی این است که هر چیزی داخل آن پیداست پس همواره باید مرتب و تمیز باشند. به همین دلیل است که بهتر است فقط چند کابینت در آشپزخانه به این سبک باشند. اگر به سبک شیشه‌ای علاقه دارید شیشه‌ها را مات کنید. چه به لحاظ ماندگاری و چه به لحاظ ظاهری سعی کنید شیشه با کیفیتی انتخاب کنید.

۳. ساخت کابینت تاج‌دار

کابینت تاج‌دار چند بخش عمودی کنار هم دارد که به هم متصل می‌شوند. این سبک برای کسانی که به ظاهر مینیمال و براق علاقه دارند مناسب نیست چون جزئیات و بافت خاص خود را دارد.

 مزایا: بسته به نوع تکمیل، این سبک می‌تواند ظاهری آرام مثل کلبه‌های درختی به آشپزخانه شما بدهد. آن‌ها با اندازه‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند. این کابینت‌ها امروزه از یک قطعه فیبر با چگالی متوسط یا ام‌دی اف تهیه می‌شوند و به هم متصل می‌شوند.

معایب: کابینت تاج‌دار به علت شیار داشتن، به تمیز شدن دقیق نیاز دارد چون کثیفی و چربی در شیارش جمع می‌شود. قیمت این کابینت‌ها متناسب با مواد مورد استفاده متفاوت است.

۴. کابینت تخت

کابینت‌های تخت سطح صاف و بدون پنل یا فریم دارند. ظاهری ساده و مینیمالیست دارند که برای هر نوع آشپزخانه مناسب است. از یک قطعه تخته سه‌لا یا ام‌دی‌اف رنگ شده یا روکش شده ساخته شده‌اند.

مزایا: هیچ کابینتی مثل کابینت‌های تخت تمیز یا بازسازی نمی‌شود. این کابینت به خاطر سادگی‌شان می‌توانند خیلی ارزان باشند، اما این موضوع بسته به چوب مورد استفاده و بقیه وسایل و نوع ساخت کابینت متفاوت است.

معایب: ممکن است این کابینت کمی تیره به نظر برسد، اما این مشکل به راحتی با رنگ کردن حل می‌شود. مخصوصاً اینکه رنگ کردن آنها بسیار آسان است.

۵. کابینت تخته سه‌لا

داخل و یا روی خیلی از کابینت‌ها از تخته سه‌لا استفاده شده. اما جدیداً طراحان به خاطر زیبایی‌ این نوع کابینت به آن علاقه‌مند شده‌اند، نه به خاطر کابرد و ساختش. این نوع کابینت بسیار ارگانیک و جذاب است و فضای آشپزخانه را دنج می‌کند.

 مزایا: تخته سه‌لا برعکس الوار، لا تاب بر نمی‌دارد، منقبض و منبسط نمی‌شود و فوق‌العاده محکم و بادوام است و یک روکش براق باعث می‌شود که طبیعی و جذاب به نظر برسد.

 معایب: برای این کار باید حتماً تخته خوب و محکم انتخاب کنید. به علاوه، در مقایسه با بقیه چوب‌ها قیمت نسبتاً کمی دارد.

۶. ساخت کابینت چوب طبیعی

چوب طبیعی در نگاه اول ممکن است ایده بدی به نظر برسد. اما صاحبان خانه‌هایی که این سبک را انتخاب می‌کنند، ظاهر غیررسمی و حالت کلبه‌ای که به اتاق می‌دهد را دوست دارند.

مزایا: چوب طبیعی ارزان‌ترین انتخاب است. اگر از ظاهرش خسته شدید می‌توانید به راحتی آن را دور بیندازید.

 معایب: اگر آشپزخانه شما تهویه قوی ندارد، از این سبک استفاده نکنید. حتی اگر به ظاهر این سبک علاقه دارید بهتر است یک لایه روکش روی آن استفاده کنید تا از نفوذ چربی و رطوبت در چوب جلوگیری کنید.

نکات تکمیلی

 ما در اینجا درباره ساخت کابینت و مدل‌های مختلف آن به شما گفتیم. اگر از ظاهر کابینت تخت، تاج‌دار یا شیکرتان خسته شدید، خودتان می‌توانید به سادگی آن را عوض کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • یکشنبه/ ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400100502833
  • خبرنگار : 30054