رییس دانشگاه کردستان:

دانشجویان نیازمند تغذیه روحی هستند

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: اگر علما، ماموستایان، طلبه‌ها، اساتید و دانشجویان به طور مستمر با یکدیگر از طریق جلسات و همایش ها ارتباط داشته باشند مطمئنا به نفع هر دو طرف خواهد بود زیرا دانشجویان ما به تغذیه روحی نیاز دارند.

نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

 دکتر رحمت صادقی در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: باعث افتخار است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین اسلامی اداره می‌شود و «دانشگاه» و «حوزه» دو بال اساسی فرهنگ و علم بوده و مکمل همدیگر هستند.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاهیان ما با معارف دینی آشنا شوند و زهد و تقوا را درون خود بالا ببرند، بی شک در تربیت متخصصان و دانشمندان موفقتر عمل خواهیم کرد.

دکتر صادقی با اشاره به ضرورت ارتباط دو سویه حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: اگر حوزه های علمیه نیز با علوم روز آشنا شوند، می‌توانند در فرهنگ‌سازی و همچنین در تبلیغ معارف دینی موفقتر باشند و گفته‌هایشان برای جوانان جذابیت و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.  

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: اگر علما، ماموستایان، طلبه‌ها، اساتید و دانشجویان به طور مستمر با یکدیگر از طریق جلسات و همایش ها ارتباط داشته باشند مطمئنا به نفع هر دو طرف خواهد بود زیرا دانشجویان ما به تغذیه روحی نیاز دارند.

ماموستا فایق رستمی نیز اظهار داشت: مسئله حوزه و دانشگاه بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه مسائل اختلافی بین این دو مکان مقدس وجود نداشته و نخواهد داشت.

امام جمعه سنندج افزود: همه پیامبران تنها برای اجرای مسائل و فرایض دینی نیامده‌اند و برای همه مسائل مربوط به زندگی بشریت مبعوث شده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کتاب قرآن کریم به عنوان کتاب جامع، کامل و شفا بخش همه امراض و برهان قاطع بر حضرت صاحب رسالت و همگی مسلمین نازل کرد.

وی افزود: شاید عده ای تصور کنند که ماموستایان به علم روز آگاهی ندارند اما اگر منظور از علم خدمتگزاری به جامعه بشریت، توسعه، عمران، مسائل دفاعی، کمک به فقرا و پیشرفت جامعه، تاریخ، ریاضی، بیولوژیک و… باشد، قرآن کریم به همه این نکات پرداخته است و علما نیز این موارد را به خوبی دریافته‌اند.

در ادامه این نشست نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پس از شهادت دکتر مفتح برنامه ریزی شد در سالروز شهادت ایشان، بین دانشگاه و حوزه علمیه مؤلفه هایی را که می تواند این دو پایگاه علمی عظیم کشور و جهان اسلام را به هم نزدیک کند مطرح کنند تا سبب نزدیک شدن این دو نهاد علمی به یکدیگر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: باید نشست ها و گفتگوهای دائم و مستمری درطول سال بین این دو نهاد علمی کشور باشد تا از شرایط و قابلیت های همدیگر مطلع شوند.

وی تصریح کرد: اساتید می بایست با حضور در حوزه های علمیه و علماء و روحانیون با حضور در دانشگاه، توانمندی های یکدیگر را بسنجند و با هم اندیشی و هم کلام شدن علاوه بر نزدیکتر شدن افق های ذهنی، از توانمندی یکدیگر حسن استفاده را ببرند تا منجر به پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: باید همگی مراقب باشیم چرا که با وحدت و انسجام است که می توان به برخی نارسایی ها و مشکلات از جمله گرانی و بیکاری و دیگر مشکلات داخلی فایق آمد.

وی افزود: اگر از همین امروز دانشگاه کردستان و حوزه علمیه تصمیم بگیرند در خود وحدت ایجاد کنند برنامه‌ها به سمت جلو حرکت خواهد کرد و نیازی به جلسات نمادین نخواهد بود.

در پایان این مراسم جمعی از اساتید دانشگاه کردستان با روحانیون حوزه ‌های علمیه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400100100133
  • خبرنگار : 50130

برچسب‌ها