پایان دور رفت رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال

خانه بسکتبال صدرنشین و مقاومت کرمانشاه قعرنشین شد

دور رفت رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال با صدر نشینی تیم خانه بسکتبال کرمانشاه در گروه اول و قعر نشینی مقاومت در گروه سوم تیم های گروه شمال به پایان رسید.

در این دور از رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال کشور که با حضور 51 تیم در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد، در گروه شمال 33 تیم در قالب هفت گروه حضور داشتند که تیم خانه بسکتبال کرمانشاه در گروه اول با تیم های خانه بسکتبال خرم آباد، خانه بسکتبال سنندج، مهام تهران و خانه بسکتبال اسدآباد و تیم مقاومت کرمانشاه نیز در گروه سوم با تیم های پیکان تهران، مقاومت پاس ناجا و خانه بسکتبال زنجان همگروه بود.

در گروه اول گروه شمال که به میزبانی خانه بسکتبال اسدآباد برگزار شد، تیم خانه بسکتبال کرمانشاه پس از آنکه بازی های خود برابر تیم های خانه بسکتبال خرم آباد با نتیجه 86 بر 69، خانه بسکتبال سنندج با نتیجه 68 بر 61،  مهام تهران با نتیجه 84 بر 67 و خانه بسکتبال اسدآباد با نتیجه 75 بر 69 را با پیروزی پشت سر گذاشت، به عنوان تیم صدرنشین به مرحله برگشت رقابت ها رفت.

در گروه سوم گروه شمال نیز که به میزبانی مقاومت کرمانشاه برگزار شد، این تیم سه بازی خود را برابر حریفانش واگذار کرد و با شکست 69 بر 61 برابر خانه بسکتبال زنجان، 80 بر 75 برابر پاس ناجای کامیاران و 80 بر 53 برابر پیکان تهران، قعرنشین شد.

کرم احمدیان رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه در پایان این رقابت ها در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به حضور دو تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال، اظهارکرد: درحالی که دو نماینده از کرمانشاه در این رقابت ها داشتیم، اما از جانب هیچکس هیچ حمایتی نشدیم.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه طی یکی دو سال اخیر تلاش کرده ایم تا قدرت گذشته بسکتبال کرمانشاه را زنده کنیم و نشان دهیم که این استان چه استعدادهای نابی در این رشته دارد، اما متاسفانه هیچ کس تاکنون حمایتی از این رشته نکرده است.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه ادامه داد: تیم خانه بسکتبال کرمانشاه در رقابت های گروه خود درحالی با دست خالی مقابل تیم های قدرتمند و متمولی به میدان رفت که تنها به توان و استعدادبازیکنانش تکیه داشت که نتیجه آن را هم دیدیم.

وی ادامه داد: تیم مقاومت بسیج هم علیرغم اینکه بازیکنان بسیار خوبی دارد، اما به دلیل عدم حمایت های مالی، نداشتن بازی های تدارکاتی و از سویی قرار گرفتن در یک گروه سخت با حضور تیم های ریشه داری همچون پیکان تهران و خانه بسکتبال زنجان نتوانست نتیجه لازم را در دور رفت بگیرد.

احمدیان با تاکید براینکه بسکتبال کرمانشاه برای تکرار روزهای خوب گذشته خود به حمایت مسئولین و صاحبان سرمایه نیاز دارد، عنوان کرد: هرچند که اداره کل ورزش و جوانان استان در بحث زیرساخت ها تاکنون خوب عمل کرده، اما در بعد قهرمانی حمایت چندانی را از این دستگاه متولی ورزش ندیده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول در گروه شمال از 16 دی شروع می شود، عنوان کرد: نمایندگان کرمانشاه در این لیگ با مشکلات مالی مواجه هستند و اگر حمایت نشویم، علیرغم شایستگی های زیادی که داریم احتمالا انصراف دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400093023468
  • خبرنگار : 50184