با محوریت امامزاده سید صدرالدین ؛

هیئت صلح مردمی در اردبیل راه‌اندازی شد

آیین افتتاح هیئت صلح مردمی استان اردبیل در قالب ستاد ملی صبر در امامزاده سید صدرالدین اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و هیئت امنای مساجد و امامزادگان در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضرورت توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی را به عنوان بیانیه مهم گام دوم انقلاب یادآور شد و اظهار کرد: در این زمینه باید صبر و در کنار آن صلح و سازش به معنای واقعی تقویت شود.


حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: ما باید با آموزش و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها را بیش از گذشته با مسایل و موضوعات مختلف آشنا کنیم و زمینه گسترش آموزه‌های دینی را به معنای واقعی فراهم سازیم.


وی گفت: در قالب ستاد ملی صبر 6 هدف و 9 وظیفه برای گروه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با یک حرکت تحول‌آفرین در این زمینه با محوریت مساجد و تقویت مؤلفه‌های دینی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی هیئت صلح مردمی اردبیل با محوریت امامزاده‌ها افزود: در مساجد و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه راه‌اندازی این هیئت می‌تواند زمینه و بستر تقویت فرهنگ صلح و سازش را رقم بزند.


در این مراسم رئیس شورای توسعه حل اختلاف استان اردبیل نیز به کم رنگ شدن مفاهیم ارزشی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نباید بگذاریم تا چنین فرهنگی از رنگ و رونق بیفتد چرا که امروز مؤلفه‌های اصلی در این زمینه می‌تواند نجات‌بخش باشد.


حجت‌الاسلام علوی به فعالیت گروه بخشایش با هدف جلب رضایت شاکیان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به همت این گروه از 18 فقره قتل عمد رضایت خانواده‌ها جلب و در سال جاری نیز 8 فقره صلح و سازش به همت این گروه شکل گرفته است.


در این مراسم برای صلح‌یاران افتخاری امامزاده‌ها و مساجد استان اردبیل حکم صلح‌یار اعطا شد.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400093023382
  • خبرنگار :