معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر:

مهارت‌های کلامی و گفت‌وگویی آمران به معروف ارتقاء یابد

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید بتواند با رفتارش، یک الگوی دین‌مدارانه به مردم ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا دهقان، در نشست هم‌اندیشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر، شئون، شرایط و روش‌ها» که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش باید در گفتار، عمل و رفتار، پایبند به مبانی و احکام دینی باشد و بتواند با رفتارش یک الگوی دین‌مدارانه به مردم ارائه دهد تا در جامعه مورد پذیرش مردم قرار گیرد.

وی افزود: شرایط و مقتضیات زمانه و مسائل روز را بایستی در نظر گرفت و مهارت‌های کلامی و گفت‌وگویی را افزایش داد تا در گفت‌وگوها بتوان به یک فهم مشترک برای ترویج هرچه بهتر و اثرگذارتر فریضه‌ مهم دینی امر به معروف و نهی از منکر رسید.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با بیان این‌که برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای تبادل‌نظر و دیدگاه در راستای موفقیت هرچه بیشتر در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهمیت دارد زیرا نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود، تصریح کرد: شئون و شرایط امر به معروف و نهی از منکر در هر جایی و مکانی باید در تناسب با آن محیط باشد و به همین علت، برگزاری نشست‌های آموزشی و هم‌اندیشی بایستی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی و آموزشی که انسان ابتدا در این نهاد، آموزش می‌بیند بسیار مهم است، اضافه کرد: در ترویج تعالیم دینی در جامعه، این نکته اهمیت دارد که ابتدا باید مباحث معرفت‌شناسی، خودشناسی و خودسازی، از همان سطح خانواده شروع و تقویت شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400092923144
  • خبرنگار : 50176