امام جمعه کرمان:

دانشگاه و حوزه با یکدیگر رفاقت داشته باشند نه رقابت

امام جمعه کرمان گفت: دانشگاه و حوزه هر دو برای پیشرفت جامعه کار می کنند و در این جهت باید با یکدیگر رفاقت داشته باشند نه رقابت.

حسن علیدادی سلیمانی در گردهمایی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی جهاد دانشگاهی کرمان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)   بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای جامعه اسلامی است. حوزه و دانشگاه برای هدف واحدی که دارند به شدت به یکدیگر نیازمند هستند و در کل می‌توان گفت وحدت در ذات  حوزه و دانشگاه نهفته است.

عیدادی سلیمانی در بیان رسالت‌های حوزه و دانشگاه عنوان کرد: یکی از رسالت‌های هر دو مرکز، بالا بردن فهم و درک است که ضرورت رسیدن به آن وجود فهم و درک در خود مراکز از مسائل مختلف است زیرا منشاء بسیاری از اختلافات جهل است.

وی در رابطه با رسالت دوم حوزه و دانشگاه گفت: رسالت دوم این دو مرکز تربیت است که البته تربیت در ذات دانشگاه و حوزه‌ها نهفته است؛ انسان‌های تربیت شده چه در دانشگاه و چه در حوزه در یک راستا حرکت می‌کنند بنابراین اگر جایی حوزه یا دانشگاه در این امر کم بگذارند، نقص محسوب می‌شود.

امام جمعه کرمان رسالت و هدف مهم دیگر حوزه و دانشگاه را خدمت به جامعه بیان کرد و گفت: جایی که هدف خدمت باشد رقابت وجود ندارد و هر دو مرکز با تمام توان خود در این راستا تلاش می‌کنند.

وی رسالت چهارم این دو مرکز را پیشرفت جامعه دانست و اظهار کرد: دانشگاه و حوزه هر دو برای پیشرفت جامعه کار می کنند و در این جهت باید با یکدیگر رفاقت داشته باشند نه رقابت؛ همانطور که در قرآن کریم نیز آیاتی در رابطه با وحدت آورده شده است.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400092720797
  • خبرنگار :