امام‌جمعه موقت اصفهان:

حوزه و دانشگاه یک هدف را دنبال می‌کنند

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: حوزه و دانشگاه در حقیقت یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هدف، بسط علم و دانش است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره روز ۲۷ آذر که به نام روز «وحدت حوزه و دانشگاه»، نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه در حقیقت یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هدف، بسط علم و دانش است و امروز تا حدودی روابط میان حوزه و دانشگاه بهتر از قبل شده، اما لازم است که این پیوند مستحکم‌تر و قوی‌تر و در میدان عمل استفاده شود.

وی افزود: اگر دانشگاه دروس حوزوی را تدریس نمی‌کند، حداقل باید قرآن، نهج‌البلاغه و حقوق اسلامی در آن تدریس شود و برای تسریع در حرکت فرهنگی کشور این دو بخش باید بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اندیشه حوزوی و دینی و آداب و معارف اسلامی باید در دانشگاه ترویج شود و دانشگاهیان از حوزوی‌ها بهره ببرند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: به هر حال در ۴۰ سال گذشته برای پیوند بیشتر میان حوزه و دانشگاه کارهای زیادی شده است، اما هنوز جای کار بسیار است. حوزه و دانشگاه باید هم صدایی داشته باشند چراکه دو بال علم هستند و می‌توانند نظام اسلامی را در راستای تحقق فرهنگ دینی یاری رسانند.

رهبر با بیان اینکه ظرفیت حوزه و دانشگاه بسیار بیشتر از این مقدار است، گفت: البته برخی از برنامه‌ها را در بعضی دانشگاه‌ها مانند تدریس نهج‌البلاغه اجرا کرده‌اند، اما در برخی دانشگاه‌ها سهل‌انگاری می‌شود. دانشجو باید با حکومت اسلامی، قرآن و... آشنایی لازم را داشته باشد و نیاز داریم انسجام میان حوزه و دانشگاه بیشتر شود. علم و دین با یکدیگر رقیب نیستند، بلکه رفیق هستند، بنابراین علما و دانشگاهیان باید همسو و هم جهت حرکت کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092720488
  • خبرنگار :