آخرین وضعیت کرونا در مازندران

در حالی کرونا در مازندران به مرحله ثبات و پایداری رسیده است که متخصصان عفونی از ورود امیکرون به عنوان سویه جدید این ویروس به این استان ابراز نگرانی می‌کنند چرا که به گفته رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید 19، با توجه به مشاهده امیکرون در کشورهای همسایه، احتمال ورود این واریانت به مازندران زیاد است.

با این وجود، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: ظرف همین مدت تعداد ۶۶ نفر از افراد بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۲۸۹ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفر بعلت ابتلای قطعی کرونا بستری بوده و ۱۷۴ نفر نیز بر اساس تشخیص بالینی مشکوک به بیماری کرونا می باشند. 

موسوی افزود: همچنین از این تعداد ۵۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بنا بر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید بستری و ۱۳ بیمار هم ترخیص شدند. ۱۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور دکتر حمید سوری رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در سالن قلم دانشگاه برگزار شد.

حمید سوری رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران از استان های پرتردد کشور است که بدلیل داشتن ویژگی های  اقلیمی و فرهنگی متفاوت شرایط سخت تری نسبت به سایر مناطق کشور در این پاندمی داشته است، وی با توجه به تغییرات  متعدد ویروس برای آمادگی بیشتر در مقابل کرونا خواستار افزایش مشارکت سازمان ها با مجموعه وزارت بهداشت شد.

رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : ویروس کرونا تاکنون از بشر جلوتر بوده است و ما در این پاندمی هنوز نتوانستیم از همه ظرفیت های علمی کشور استفاده کنیم.

دکتر سوری اظهار کرد : خوشبختانه در مازندران نکته قابل توجهی که دیده می شود وجود انگیزه بالای خدمت در همکاران بهداشت و درمان است که نشان از مدیریت مدبرانه در دانشگاه است.

وی با اعلام اینکه در هر تعطیلی ناشی از بروز پیک های کرونا، به اقتصاد کشور خسارت سنگین وارد می شود، ادامه داد: بازبینی طرح شهید سلیمانی مبتنی برشواهد علمی در حال انجام است که انشاالله نسخه جدید این طرح بزودی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400092519606
  • خبرنگار :

برچسب‌ها