غربالگری بهداشتی دانش‌آموزان خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری، ۱۵۰۰ مورد بازرسی، از مدارس استان پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسائل آموزشی و تربیتی انجام شده است.

محمدعلی واقعی، امروز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در آیین اعزام ۱۸ اکیپ بازرسی برای ارزیابی موارد بهداشتی، آموزشی وتربیتی، اداری و مالی مدارس شهری و روستایی مرکز استان، تصریح کرد: از آنجایی که اولویت و خط قرمز خادمین نظام تعلیم و تربیت استان، صیانت از سلامت جسم، روان، اندیشه و فکر نوباوگان این سرزمین است، بازرسی های سرزده و بدون اطلاع قبلی، در طول سال تداوم داشته، دارد و خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های درس در مدارس شهری و روستایی بر مبنای دستورالعمل‌های ۰۶ و ۰۷ وزارت آموزش و پرورش و دغدغه مندی اولیا در این زمینه، اظهار کرد: بازرسی از مدارس در خصوص رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و نحوه ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به صورت حضوری و مجازی، به دو صورت محسوس و غیر محسوس توسط کارشناسان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، جریان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه چنانچه تخلف و یا کم کاری از سوی مدیران مدارس گزارش شود، مطابق قانون برخورد خواهد شد، ادامه داد: در جریان غربالگری مدیران مدارس، از حضور دانش آموزان دارای کوچک ترین علائم سرماخوردگی در کلاس درس جلوگیری شده و به پایگاه های سلامت جهت معاینه و انجام آزمایشات مربوطه معرفی می‌شوند و صدور مجوز حضور مجدد ایشان در کلاس درس، منوط به ارائه گواهی سلامت معتبر خواهد بود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش همراهی و همکاری اولیا در امر غربالگری را ضروری دانست و بیان کرد: کلیه خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی دانش آموزان دارای علامت تا حصول گواهی سلامت، به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.

دبیر شورا آموزش و پرورش خراسان جنوبی، فقر اقتصادی خانواده‌ها، نبود زیرساخت‌های لازم و عدم دریافت شبکه‌های دیجیتال، به ویژه در مناطق روستایی و عشایری و کندی سرعت اینترنت در این مناطق را مهم ترین مشکلات ارائه مجازی خدمات آموزشی و پرورشی برشمرد و اظهار کرد: برای رفع این مشکلات از ظرفیت راهبران آموزشی و ارائه خدمات آفلاین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092419066
  • خبرنگار :