پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌ها و آبگیرهای خراسان جنوبی

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان اظهار کرد: تالاب‌ها، سدها و آبگیرهای شهرستان نهبندان به منظور بررسی تلفات پرندگان مهاجر وحشی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

محسن آهنی، امروز دوشنبه ۲۲ آذر به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: تالاب‌ها و آبگیرهای سطح پا شهرستان مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند و از هرگونه تلفات طیور وحشی نمونه گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان آزاد پرواز که مخزن اصلی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، لزوم رصد و پایش محل فرود و استراحت این پرندگان را بیش از پیش کرده که به همین منظور اکیپ‌های شبکه دامپزشکی شهرستان با همراهی کارشناسان حفاظت محیط زیست اقدام به رصد و پایش کلیه آبگیرهای سطح شهرستان می‌کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان با توجه به احتمال وقوع رخداد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات پرندگان مهاجر وحشی و یا تلفات غیر متعارف در طیور بومی، موضوع را بلافاصله به نزدیکترین واحد دامپزشکی در سطح شهرستان که در دهک، بندان و مرکز شهرستان مستقر هستند، اطلاع رسانی کرده یا با شماره تلفن ۳۲۶۲۲۳۵۷ تماس بگیرند و از دست زدن به لاشه پرنده بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی خود داری کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092216934
  • خبرنگار :