استاندار چهارمحال و بختیاری:

بروکراسی اداری سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زخم‌های محرومیت در جای جای نقاط شهرستان‌های محروم استان مشاهده می‌شود، گفت: برای توسعه استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم، بروکراسی اداری در بسیاری مواقع سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف می‌کند.

غلامعلی حیدری ۲۱ آذرماه در دیدار با اعضای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با اشاره به نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایجاد شغل پایدار باعث جلوگیری از مهاجرت و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، طلاق، اعتیاد و ... می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زخم‌های محرومیت در جای جای نقاط شهرستان‌های محروم استان مشاهده می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به محدودیت‌های موجود در  استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی، می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استان را توسعه داد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی نقش بنیادها و نهادهای عمومی و غیردولتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، شرکت‌ شستا و ... را در کاهش محرومیت و توسعه استان‌هان محروم موثر دانست و گفت: در جنگ اقتصادی با دشمنان باید تولید افزایش پیدا کند تا وابستگی به کشورهای خارجی به واسطه این افزایش کاهش پیدا کند، اگر شرایط اقتصادی در کشور بهبود پیدا کرد، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

حیدری با اشاره به اینکه بروکراسی اداری در بسیاری مواقع سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف می‌کند، توضیح داد: منابع دولتی محدود است، بنابراین باید برای کاهش فقر و نرخ بیکاری در استان از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استفاده کرد، امورات باید تسهیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نظارت میدانی باید در اولویت تمامی دستگاه‌ها و نهادها قرار بگیرد، عنوان کرد: نمی‌توان با پشت میزنشینی به آمارها بسنده کرد، اگر در جلسه‌ای موضوعی مصوب می‌شود، مدیران باید به‌صورت میدانی در مناطق حضور پیدا کنند و روند اجرای مصوبه را ببینند، همچنین مسئولان برای تسریع در روند اجرای کار باید در مناطق مختلف حضور پیدا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برای توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف نیازمند تدوین یک بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری هستیم، تاکید کرد: ظرفیت‌های مانند بوم‌گردی در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی، اصلاح نژاد دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی و ... باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، همچنین از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در تدوین این بسته استفاده شود، مردم باید طعم مدیریت جهادی را بچشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400092116225
  • خبرنگار : 50250