صدور بیش از ۷۵۰۰ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بیش از ۷۵۰۰ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری صادر شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته گام‌های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستاها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد، اظهار کرد: تاکنون ۶۹ هزار و ۲۷۵ فقره سند مالکیت روستایی و ۷۵۰۰ جلد  سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

وی افزود: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی ۷۴.۷ درصد در استان بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳.۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، ادامه داد: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنان روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستاها موفق عمل کرده است.

خواجه‌ای در رابطه با اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی، تصریح کرد: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم‌سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها از برخی اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: صدور سند مالکیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد، زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید بوده و ثبت دارایی آن‌ها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد. ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمدتاً جزو محرومان حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091713216
  • خبرنگار : 50165