قیمت و خرید محصولات ایران خودرو در نیمه اول 1400

شرکت ایران‌ خودرو در مرداد ماه سال 1341 در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسید. تولید اولیه شرکت، اتوبوس‌های معروف به «ال‌پی» بود که شاسی آن از آلمان وارد می شد و با نصب اتاق بر روی آن در کارخانه شمالی فعلی شرکت ایران‌خودرو مونتاژ می شد. از سال 1346 تا 1357 پیکان در مدل‌های مختلف کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت و اتوبوس در مدل‌های اتوبوس 302 شهری، بیابانی و سوپرلوکس و مینی بوس و آمبولانس تولید می شد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام همراه مکانیک، ایران خودرو به‌عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه تحت فشار بسیار توانست مدل‌های بهینه‌شده محصولاتی چون سمند، رانا، پژو 207 و سورن را راهی بازار کند، بلکه اندکی گرد پیری را از چهره تولیدات‌اش بزداید. البته پژو پارس پلاس را نیز باید دیگر خودروی به‌روزرسانی‌شده آبی‌پوشان جاده مخصوص دانست که هنوز خبری از آن نیست. حال برویم سراغ بررسی دیگر اعضای این خانواده جذاب؛ اما قبل از آن می‌توانید چند صد آگهی خرید خودروهای این برند را در صفحه « خرید محصولات ایران خودرو همراه مکانیک » ببینید.

خانواده سمند

سمند، اسب پیر ایران خودرو نیز مانند سایر هم‌قطاران‌اش از قافله گرانی عقب نماند و در مدل LX سال را با کمتر از 180 میلیون تومان آغاز کرد و شهریور را با ثبت قیمت 233 میلیون تومان به اتمام رساند. سمند LX بنزینی مجهز به موتور EF7 هم با دنبال کردن همین الگو از رده 170 میلیون تومان خود را به باشگاه خودروهای 300 میلیونی نزدیک کرد و قیمت 268 میلیون تومان را تا پایان شهریور به ثبت رساند.

خانواده پژو 206

پژو 206 تیپ 2 به‌عنوان یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار طی بهار 1400 وارد باشگاه 200 میلیونی‌ها شد و در تابستان حتی قیمت 250 میلیون تومان را نیز پشت سر گذاشت اما در پایان شهریور با اندکی کاهش قیمت بهای 242 میلیون تومان را به ثبت رساند. تیپ 5 داغ و همچنان دوست‌داشتنی نیز از رده 150 میلیونی در پایان سال 99 تا ابتدای خرداد 1400 رقم 265 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و حتی در هفته ابتدایی شهریور به بالای 300 میلیون تومان نیز رسید. اما این هاچ‌بک در نهایت تابستان را با ثبت قیمت زیر 290 میلیون تومان به پایان برد.

خانواده پژو 207

پژو 206 پلاس به‌عنوان فیس‌لیفت برزیلی 206 افسانه‌ای که باز هم توسط ایران خودرو فیس‌لیفت شد تا در کورس رقابت باقی بماند یکی از خودروهای خوش‌استایل و پرطرفدار داخلی است که با اضافه شدن مدل‌های صندوق‌دار و پانورامیک در هر 2 نسخه هاچ‌بک و سدان توانسته برخلاف مشخصات فنی نسبتا قدیمی به لطف چهره روزآمد نظرات را به خود جلب کند.

قیمت مدل هاچ‌بک دنده اتوماتیک و مجهز به سقف شیشه‌ای 207 از 400 تا 430 میلیون تومان طی خرداد تا شهریور 1400 در نوسان بود اما در ابتدای مهر قیمت خودرو افت قابل‌توجه 10 میلیون تومانی را تجربه کرد. بهای مدل هاچ‌بک پانورامیک دنده دستی نیز از 316 میلیون تومان به 352 رسید اما در روزهای پایانی شهریور رقم 324 میلیونی را به نام خود ثبت کرد.

خانواده دنا

دنا را باید سومین فیس‌لیفت سمند دانست. خودرویی که البته با عرضه مدل پلاس در نمای جانبی نیز خود را از سمند جدا و چهره‌ای به‌روزتر پیدا کرد. دنای معمولی به‌عنوان خودرویی که دیگر پایان راه است از 268 تا 317 میلیون تومان را طی 6 ماهه منتهی به مهر 1400 تجربه کرد.

دنا پلاس توربوی دنده‌ای نیز سال را با فراتر از 200 میلیون تومان استارت زد و کم‌کم آن‌قدر رکورد زد تا حتی دستیابی به قیمت 500 میلیون تومان نیز برایش قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید! البته خوشبختانه دنا پلاس توربوی دنده‌ای به این رکورد نرسید و در نهایت به قیمت 409 میلیونی رضایت داد.

اما گل سرسبد محصولات دنا یعنی مدل پلاس توربو دنده اتوماتیک از بالای 400 میلیون تومان وارد گود 1400 شد و تا نیمه راه با 60 میلیون تومان افزایش قیمت به بهای 460 میلیون تومان رسید.

خانواده پژو پارس

پژو پارس که بعد از گذشت 22 سال از زمان معرفی آن در بازار هنوز هم با همان نام اولیه پرشیا شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایران خودرو است. همین محبوبیت نیز موجب شده ایران خودرو همواره در حال افزودن بر تیپ‌های پارس و بهینه‌سازی ظاهری و باطنی آن باشد. البته افت کیفی پارس طی 10 سال گذشته و مشکلات ساختاری آن موجب شده بسیاری پژو 405 را به این خودرو ترجیح بدهند. اما در هر صورت پارس جذابیت‌های خاص خودش را دارد و همچنان یکی از برگ‌های برنده ایران خودرو در بازار است. تا آنجا که سایت‌های مختلف این کمپانی در خراسان، کرمانشاه و شمال کشور نیز پارس را به تولید می‌رسانند.

قیمت پژو پارس سال از 225 میلیون تومان در بهار 1400 تا 277 میلیون تومان در ابتدای شهریور بالا رفت اما با آغاز نیمه دوم سال جاری به 267 میلیون رسید. پارس دوگانه‌سوز نیز وقتی سال جدید فرارسید زیر 240 میلیون قیمت داشت اما تا اواسط تابستان برای ورود به باشگاه 300 میلیونی‌ها گرم می‌کرد! البته سرانجام این خودرو با حدود قیمت 284 میلیون تومان به استقبال ماه مهر رفت. از سوی دیگر مدل اتوماتیک و نه‌چندان خوش‌بازار پژو پارس TU5 اتوماتیک از بهای 320 میلیونی در ابتدای سال خود را به مرزهای 400 میلیون رساند و در نهایت به 378 میلیون تومان راضی شد.

منبع: مقاله قیمت خودرو داخلی

رپرتاژ انتهای آگهی 

  • یکشنبه/ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400091410397
  • خبرنگار : 30054

برچسب‌ها