به گزارش ایسنا، محمدحسین سپهر، رییس هیت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور در نشست خبری نمایشگاه با اعلام این خبر گفت: پیرو اوامر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در سال ۱۳۹۵ پیرامون بکارگیری مدیریت جهادی در کلیه امور مدیریتی کشور، “انجمن مدیریت جهادی کشور” به عنوان تشکلی ملی با رویکرد کمک به پیاده سازی منویات معظم له در شاخصهای مدیریت جهادی، تربیت و آموزش مدیران کشور، توسعه فرهنگ جهادی در بین مدیران خدوم کشور و هم گرایی و هم افزایی نهادها و سازمانهای خصوصی و دولتی شکل گرفت.
وی افزود: مدیریت جهادی به مدیریتی اطلاق می شود که از یکسو با علم و دانش روز بشری سر و کار دارد و از سوی دیگر با مفهوم جهاد و بار معنایی انقلابی و ارزشی آن، ارتباطی تنگاتنگ دارد. این نوع مدیریت میتواند به عنوان منطقیترین و کارآمدترین الگوی مدیریتی برای تحقق آرمانها و اهداف انقلاب و نظام اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
رییس هیت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور گفت: تقویت و ترویج فرهنگ جهادی در بین مدیران کشور، تلاش برای ایجاد همدلی و همگرایی مدیران کشور در جهت منافع ملی، تلاش برای هم افزایی قوای کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تقویت و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع و منافع کشور در بین مدیران و در نهایت تلاش برای همکاری با دولت جهت تدوین نظام مدیریتی و نظام تحول اداری در کشور ازجمله اهدافی است که انجمن به دنبال دستیابی به آنهاست.
سپهر افزود: در راستای همین اهداف و نیز نمایش اقتدار ملی و آشنایی آحاد مردم با موج عظیم پیشرفت و خدمات قابل ارائه، اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای جهادی کشور همزمان با طلیعه چهل و چهارمین بهار انقلاب در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷برگزار میشود.
رییس هیت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور گفت: با توجه به شعار امسال یعنی تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و بخش خصوصی و نیز ایجاد ارتباط این بخش ها با حاکمیت برپایی نمایشگاه برنامه ریزی شده است. در حقیقت این نمایشگاه فرصتی است تا علاوه بر آشنایی بخشهای مختلف دولت و صنعت با یکدیگر، آحاد جامعه نیز در جریان آخرین دستاوردها و پیشرفتهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی قرار گیرند.
سپهر درخصوص محل برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع غیر مفید برگزار خواهد شد و برای استقرار بالغ از ۳۰۰ مجموعه طراحی فضا صورت گرفته است. خود نمایشگاه ازجمله بناهایی است که در دوران پس از انقلاب ساخته شده و نمای داخلی آن ژرفای روح دمیده شده ایرانی اسلامی را در بردارد. از طرفی چون این رویداد ملی بوده و بخشهای مختلفی از آن بازدید خواهند نمود لذا از نظر جغرافی دسترسی به این محل آسانتر است.
وی در پاسخ به سازمان های حامی نمایشگاه گفت: سازمانهای دولتی و نهادهای انقلابی، وزارتخانهها، فعالان اقتصادی، نیروهای مسلح و نیز سازمانهای غیردولتی، شرکتهای بخش خصوصی و ... در حوزههای مختلف حمایت خود را از برگزاری نمایشگاه اعلام کردهاند. درحقیقت تاکنون ۴۳ سازمان و نهاد دولتی از قوای سه گانه، وزارتخانهها، معاونت های رییس جمهور و نیروهای مسلح و ... حامی نمایشگاه بودهاند. همچنین تاکنون بخش های مختلف ازجمله اتاق بازرگانی صنایع و معادن، ایمیدرو، ستاد اجرایی فرمان امام، شورای عالی مناطق آزاد، تعدادی از بانکها و شرکتهای هواپیمایی همراه این نمایشگاه شدهاند. ثبت نام از بخشهای کاملا خصوصی نیز در جریان است.
وی با اشاره به گسترگی بخشهای تولیدی، صنعتی، کالایی و خدماتی در نمایشگاه، حوزه را به این شرح معرفی کرد: "مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات"، "صنایع غذایی، نوشیدنی، کشاورزی، دام و طیور، شیلات"، "صنایع نساجی، چرم و پوشاک"، "صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی"، "معدن و صنایع معدنی"، "صنایع آب، برق و فاضلاب"، "صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پخش و پالایش"، "حمل و نقل (زمینی، دریایی، ریلی، هوایی) و گمرک"، "بانک، بیمه و بورس"، "صنایع لوازم خانگی"، "صنعت ساختمان"، "صنایع خودروسازی و قطعات خودرو"، "نظامی و دفاعی"، "مکانیک، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی چاپ و بسته بندی"، "امداد و نجات"، "صنعت گردشگری و صنایع دستی"، "محصولات شیمیایی، سلولزی و بهداشتی"، "خدمات فنی و مهندسی"، "صنایع خلاق، شرکتهای دانش بنیان، کارآفرینان، نوآوری و ابتکارات" و "کلیه حوزههای خدمات".
سپهر نمایشگاه را به ۶ بخش تقسیم و تشریح کرد و گفت: بخش اصلی و عمده مشارکت کنندگان فعالان بخش تولید شامل کارخانجات بزرگ دولتی و خصوصی هستند. بخش دوم، پاویون وزارتخانهها و سازمانهای دولتی که به معرفی خدمات خواهند پرداخت. بخش سوم، پاویون استانها شامل استانداری، فرمانداری، بخشداری و ...، بخش چهارم با توجه به نقش استارت آپها و کسب و کارهای نوپا به دنبال حضور تیم های موفق استارت آپی هستیم. بخش پنجم هاب رسانه؛ محلی برای رونمایی از محصولات و خدمات احتمالی مشارکت کنندگان در نمایشگاه اختصاص داده خواهد شد و در نهایت بخش کارگاه و نشستهای تخصصی- جلسات B۲B—B۲C که با مشارکت بخشهای مختلف برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
وی درخصوص حمایت دولت از حضور شرکت ها در نمایشگاه گفت: در حال رایزنی برای اختصاص حمایت از حضور شرکتها در نمایشگاه هستیم که اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام