کارگاه‌ آموزشی «تغذیه علمی و عملی اسب» برگزار می‌شود

انجمن علمی دانشجویی مهندسی علوم دامی دانشگاه گنبد کاووس به مناسبت هفته پژوهش، کارگاه‌ آموزشی «تغذیه علمی و عملی اسب» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، تغذیه مهمترین بخش پرورش اسب است. نوع غذا ، مقدار و زمان تغذیه به جثه، سن، شرایط اقلیمی و نوع فعالیتی که انجام می دهد، بستگی دارد. اسب به آهستگی غذار را هضم می کند و در نتیجه باید غذا به مقدار کم و به دفعات زیاد دریافت کند.

 آگاهی از آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش، شناخت مواد مغذی و احتیاجات اسب، آگاهی از انواع سیستم‌های ارزیابی مواد مغذی، شناخت خوراک‌های معمول در تغذیه اسب، دانستن روش‌های مختلف جیره نویسی و تغذیه عملی در این رابطه اهمیت دارند.

در واقع تغذیه اسب می‌تواند امری پیچیده باشد. تعداد زیادی خوراک مختلف وجود دارند که ممکن است هیچ دو اسبی به طور مشترک آن خوراک باب میلشان نباشد. مقدار و نوع خوراک داده شده به نوع اسب، سن، وزن، سلامتی، حجم کار، آب و هوا و آنچه به صورت محلی در دسترس است بستگی دارد. 

این برنامه با تدریس  دکتر آشور محمد قره باش، روز یکشنبه ۲۱ و دوشنبه ۲۲ آذر ماه، ساعت ۱۹ تا ۲۲، به صورت آنلاین در بستر ادوبی کانکت برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به شناسه esmaeililima @ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400090805986
  • خبرنگار :