افتتاح پروژه آبرسانی به ۶۳ روستای محروم استان کرمان

آیین افتتاحیه پروژه آبرسانی ۶۳ روستای محروم استان کرمان یادبود شهید علی ابراهیمی به همت واقف حاج‌آقا ابراهیمی با حضور سردار سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین در روستای زین‌آباد رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز ۷ آذرماه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستای زین‌آباد اظهار کرد: امروز افتتاح پروژه‌های آبرسانی سراسر استان به‌مناسبت هفته بسیج را داریم. اقدام و عمل بسیج همین کار بزرگی است که امروز انجام شد.

وی افزود: این کار بدون نگاه حزبی گروهی جناحی و سیاسی و با نگاه انقلابی مکتبی و جهادی است. به فکر حل مشکلات مردم بودن و بن‌بست شکنی بسیج اینجا معنی و مفهوم پیدا می‌کند و در خدمات‌دهی، نگاه بسیج قومی و جناحی و سیاسی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: با این نگاه و تفکر بسیجی اقدامات ارزشمندی در کشور و استان کرمان انجام می دهیم، راه برون رفت و بازکردن گره ها در کشور داشتن تفکر بسیجی است، تفکر بسیجی اندیشه زیبایی است و این بهترین فرصت برای ما در نظام الهی است که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

معروفی با اشاره به عملکرد یک ساله بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و آبرسانی، گفت: از ۵ آذر سال گذشته تا ۵ آذر امسال توفیق یافتیم ۵۵۶۰ پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و اشتغالزایی با ۱۵۴ میلیارد تومان در استان کرمان به انجام برسانیم. احداث و تکمیل و تعمیر۱۸۰۰ واحد مسکن برای محرومان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان، راه اندازی ۱۵ کارگاه اشتغالزایی، احداث ۲ هزار  سرویس بهداشتی و حمام، احیا و لایروبی ۸۰ قنات، توزیع ۴۵۰ هزار  بسته معیشتی در یک سال گذشته برای ۶۲ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا و تکمیل و احداث ۱۴۲ باب مدرسه گوشه ای از این خدمات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۳۹ تعاونی تولیدی اشتغالزا و ۲۳۸ صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزایی، احداث ۲۸ واحد خانه عالم، احداث ۱۲ سالن ورزشی و توزیع ۲۸۰۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد در استان به ارزش ۴۲ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در حوزه آبرسانی جزو ۴ استانی که به شدت تنش آبی و کمبود آبی داریم که قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان» را در استان راه‌اندازی کردیم. قرارگاه را در ۷ فاز برنامه‌ریزی کردیم که شامل کمک گرفتن از خیران و واقفین و آبفار است و این قرارگاه به پروژه‌های جهادی ورود می‌کند. در سه فاز اول ۱۳۶ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر و هزینه ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آبرسانی شده و فاز چهارم امروز آبرسانی به ۶۳ روستا با جمعیت ۴ هزار نفر و ۹ میلیارد تومان اعتبار انجام می شود.

معروفی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ روستا در استان کرمان دچار مشکل آب هستند، افزود: فاز پنجم این طرح همزمان با سالگرد شهید سلیمانی در ۶۳ روستا با جمعیت ۳۳ هزار نفر و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان اجرا می شود و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ هفت فاز به پایان خواهد رسید. فاز اول کاملا توسط سپاه، قرارگاه پیشرفت و آبرسانی و بسیج سازندگی و فاز سوم تا ششم با کمک واقف گرانقدر حاج آقا ابراهیمی، گروههای جهادی و آبفار انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ۶۳۰ روستا را با واقف ارجمند توافق کردیم که هر ۶۳ روستا را در یک مرحله به بهره برداری برسانیم که علت عدد ۶۳ عمر مبارک شهید سلیمانی است، آبرسانی به ۶۳ روستای امروز به همت حاج آقا ابراهیمی و با همکاری آبفا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج انجام می شود که ۲۷ روستا در نرماشیر، ۱۲ روستا در بم، ۷ روستا در شهرستان انار، ۵ روستا در ریگان ۴ روستا در رودبار، ارزوئیه یک روستا و فهرج ۵ روستا آبرسانی می‌شود.

معروفی افزود: حاج آقا ابراهیمی خواسته ای داشت و نتوانست در این مراسم حضور یابد. خواسته مرد بزرگ این است که ۶ هزار روستا را آبرسانی کند و خواسته دوم ایشان به جای جبران هزینه های آبرسانی نثار صلوات به اموات ایشان و شهید سلیمانی است.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400090705230
  • خبرنگار : 50188

برچسب‌ها