سرپرست دانشگاه ایلام:

اصلاح بینش نسبت به زندگی و مسائل جامعه در گرو مطالعه است

سرپرست دانشگاه ایلام گفت: ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر برای رشد فکری، ارتقاء سطح فرهنگی و شکوفایی جامعه است.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در حاشیه‌ی بازدید از کتابخانه مرکزی ایلام و دیدار با کارکنان این بخش از دانشگاه اظهار کرد: اولین آیاتی که بر رسول خدا (ص) نازل شد، با امر به خواندن و الفاظ قلم و علم توأم شده است، که این موضوع نشان از اهمیت خاص اسلام به علم است.

وی با بیان اینکه تمام دانشمندان نام‌آور تاریخ با کتاب مأنوس بوده و بیشتر وقت خود را با مطالعه سپری کرده‌اند، گفت: مطالعه کتاب، باعث شکوفایی اندیشه‌ها و رشد فکری و علمی جامعه می‌شود.

وی زندگی علامه حسن‌زاده‌آملی را الگویی شایسته و الهام‌بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی عنوان و تصریح کرد:  علامه حسن‌زاده بیشتر ساعات زندگی خود را به مطالعه اختصاص می‌داد و لذا در علوم مختلف، شامل عرفان، فلسفی، ریاضیات و نجوم صاحب نظر بود و به تدریس می‌پرداخت.

سرپرست دانشگاه ایلام با اشاره به نقایص موجود در سیستم آموزشی کشور، گفت: معلمان در مدرسه و اساتید در دانشگاه باید دانش‌ آموزان و دانشجویان را به مطالعه کتب غیردرسی ترغیب کنند، تا زمینه اصلاح بینش آنها نسبت به زندگی و مسائل جامعه به وجود آید.

علی‌محمدی، هفته کتابداری را یک فرصت مغتنم برای توجه به نهاد کتابخانه و جایگاه کتابداران دانست و خواستار برنامه‌ریزی برای ترغیب اساتید به اهدای کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه شد.

در این نشست دکتر روشنی رئیس کتابخانه مرکزی با تشکر از بازدید دکتر علی‌محمدی از کتابخانه مرکزی، به روند فعالیت‌های کتابخانه اشاره کرد و گفت: ۴۴ هزار عنوان کتب فارسی، ۱۱ هزار عنوان کتب لاتین،  ۱۳۱ هزار عنوان کتب الکترونیکی، ۳۰۰۰ عنوان پایان ­نامه فارسی و لاتین، ۶۰۰ عنوان طرح تحقیقاتی، ۵۰۰ عنوان مجله فارسی و لاتین ۳۰۰ عنوان اسناد و مدارک فارسی و لاتین در کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام موجود است، که یک سرمایه ارزشمند برای استان ایلام و دانشگاه ایلام است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400082922678
  • خبرنگار :