دشت کاشان همراه با ابر و باد و سرما

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بر اساس تفسیر نقشه‌های هواشناسی، دمای هوای مناطق مختلف دشت کاشان از روز سه‌شنبه با هفت درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتیگراد در روز چهارشنبه می‌رسد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پدیده غالب جوی به صورت افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران بوده که در مناطق کوهستانی به صورت بارش برف در روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود و با این شرایط، دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی است.

وی افزود: پدیده غالب جوی از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه آینده به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: با توجه به سردتر شدن دما، کشاورزان نسبت به کشت غله هرچه سریع‌تر اقدام کنند و بهره‌برداران گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به پیش‌بینی لازم نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز را داشته باشند و پنبه‌کاران نیز نسبت به برداشت محصول خود عمل کنند.

ارغوانی گفت: باغداران جهت کاهش جمعیت باکتری عامل بیماری آتشک درختان بِه و بیماری شانکر درختان هسته‌دار، نسبت به سم‌پاشی با ترکیبات مسی بعد از برداشت محصول و خزان برگ با ترکیبات مسی اقدام کنند.

وی افزود: در شرایط ناپایدار آب و هوا مردم باید از کوهنوردی و صعود به ارتفاع‌ها و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و تمهیدهای لازم برای پیشگیری از خسارت‌های سرمازدگی باید اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082519831
  • خبرنگار : 50260