کشف و ضبط ۲ محموله چوب آلات جنگلی قاچاق در آستانه اشرفیه

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، از کشف و ضبط دو محموله چوب آلات جنگلی قاچاق در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: ارزش مجموع محموله چوب آلات قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیون تومان می باشد.

مهرداد کهنسال در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف عرصه ملی در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه، ۸۶۰ مترمربع از عرصه های منابع طبیعی را از یک متخلف در منطقه انبارسر این شهرستان پس گرفتند.

وی گفت: همه آثار تصرف در عرصه مذکور با حکم قضایی و براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

کهنسال با اشاره به معرفی متصرفین به مقامات قضایی، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی عرصه مذکور را حدود ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی، همچنین از کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و عنوان کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات جنگلی غیرمجاز از گونه سفیدپلت کشف و ضبط شد.

کهنسال با بیان اینکه یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق از گونه توسکا، گردو و اوجا را نیز توقیف کردیم، یادآور شد: ارزش مجموع محموله چوب آلات قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیون تومان می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه با اشاره به دارا بودن این شهرستان از بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل جنگل، اراضی موات و اراضی ساحلی، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400082015585
  • خبرنگار : 50040