رئیس شورای شهر شیراز خبر داد:

تدوین سند چشم انداز ٤ ساله شورای شیراز/نگاه کالبدی به شهر نداشته باشیم

رئیس شورای شهر شیراز، از تدوین سند چشم انداز ٤ ساله شورای ششم این کلانشهر خبر داد و گفت: این سند در قالب ٧٧ بند تعریف شده و در ابعاد مختلف، مباحث توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی را در بر می‌گیرد.

مهدی طاهری چهارشنبه ١٩ آبان در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع "نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز" و به همت بسیج رسانه استان فارس برگزار شد، مهمترین رویکرد این سند را کنار هم قرار گرفتن همه دستگاهها همراه با نگاه‌های سلبی و ایجابی دانست و گفت: نباید به شهر صرفا نگاه کالبدی داشته باشیم.

او تلاش برای دستیابی به مدیریت واحد شهری تعامل محور، چابک سازی سازمان‌های شهرداری، معماری سازمانی شورا و شهرداری، برنامه ریزی برای سالمندان و افراد دارای شرایط خاص، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، احیاء و ارتقای نظام محله محوری با ترویج سبک زندگی اسلامی، توانمندسازی افراد و اقشار آسیب پذیر، توجه به بافت‌های مذهبی و میراثی، توسعه سند گردشگری، گسترش فرهنگ نقد و نقدپذیری در حوزه مدیریت شهری، تکریم بی منت مردم، ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی، پیگیری طرح جامع باغ‌ها، توجه به بافت‌های فرسوده شهری، انسجام بخشی به کانون‌های فرهنگی اجتماعی و تلاش برای ارتقای سطح اعتماد عمومی را از جمله رویکردهای سند چشم‌انداز توسعه شهر شیراز عنوان کرد.

رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: تمام رؤسای کمیسیون‌ها باید برنامه ریزی‌های خود را متناسب با این رویکرد برای چهار سال آینده ارائه کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: برای اینکه شهر صرفا کالبدمحور نباشد، باید به ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلابی حرکت کنیم در غیر این صورت صرف توسعه کالبد شهری ارزشی نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار ایجاد شرایطی برای ایجاد فضای مشارکت عمومی در بستر شورا شد و گفت: جلسه برای جلسه نمی‌خواهیم و باید ببینیم در این چهار سال چکار باید کرد و چکاری می‌توانیم انجام دهیم؟

به گزارش ایسنا، در این جلسه، شماری از مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و دیگر فعالان رسانه، به طرح دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، انتقادات و ارائه پیشنهادهای خود پیرامون نحوه بهبود تعامل مجموعه مدیریت شهری با رسانه پرداختند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400081914904
  • خبرنگار :