رئیس پارک علم و فناوری البرز:

پای اقتصاد دانش‌بنیان در البرز لنگ می‌زند

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: استان البرز با دارا بودن بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و بالغ بر ۲۷۳ شرکت دانش‌بنیان و نزدیکی به پایتخت در زمینه اقتصاد دانش بنیان می‌توانست بهتر از امروز عمل کند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا یکی از اهداف اصلی تشکیل پارک‎‎‌های علم و فناوری را ارتقا تولید ناخالص داخلی استان عنوان و تصریح کرد: داشتن خروجی مناسب از نظرتولید ناخالص داخلی و شاخص‌های دیگر می‌تواند نشان دهنده عملکرد مناسب و مفید پارک‌ها و شرکت‎های دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری البرز اظهارکرد: پارک علم و فناوری البرز با توجه با پتانسیل‌هایی که دارد از سویی نیاز به تلاش خیلی بیشتری دارد و از طرفی با توجه به اعتبارات و زیر ساخت‌هایی که در اختیار پارک قرار داده شده، نسبت به بقیه پارک‌های کشور عملکرد خیلی خوبی داشته ‌است.

به گفته این مسئول پارک علم و فناوری البرز پتانسیل بسیار بالایی دارد به شرط اینکه مسئولان و در رأس آنها استاندار البرز با اقدامات حمایتی، کمک کنند پارک بتواند به نقش اساسی خود در اقتصاد استان دست بیابد.

وی بودجه امسال پارک را حدود چهار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  بودجه این پارک از لحاظ مقایسه با استان‌های همجوار چون قزوین و دیگر استان‌های کوچک  که یک دهم پتانسیل‌های این مرکز را ندارند خیلی پایین است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400081914621
  • خبرنگار :