به گزارش ایسنا، دکتر عباس شیراوژن در نشست با اعضای شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه شورای صنفی باید تعامل سازندهای با مجموعه مدیریتی دانشگاه خود داشته باشد، گفت: تعامل به معنای ارتباط دو طرفه است و سازنده بودن به معنای رو به جلو حرکت کردن است، گاه ممکن است شورای صنفی اصالت کار خود را در انتقاد و یا تخریب کردن ببیند که باید برای رفع این نوع نگاه و بیان بهتر مشکلات به دنبال ادبیات سازی در جمعهای شوراهای صنفی باشید.
وی با بیان اینکه پیشنهاداتی به اجرا خواهند رسید که از دید تصمیم گیرنده نیز قابلیت اجرا داشته باشد، ابراز داشت: ملاحضات و اهدافی از سوی تصمیم گیران وجود دارد که در بیان پیشنهادات شما باید مورد توجه قرار گیرند. باید این پیشنهاداتی دارای خصیصههایی باشد که هزینه مازاد تحمیل نکند و بار مالی اضافه نداشته باشد.
معاون وزیر بهداشت خطاب به مجمع دبیران شوراهای صنفی وزارت بهداشت از آنها خواست بازخوردهای دانشجویان در تصمیماتی اتخاذ شده را به مسؤولان دانشگاه با رویکردی منصفانه و صادقانه ارایه دهند و بیان داشت: شما باید تلاش کنید در درک متقابل از مشکلات و محدودیتهای مدیران دانشگاهی تحمل لازم را داشته باشید و خود را جای این عزیزان بگذارید.
این مقام مسؤول با بیان اینکه بسیاری از مسؤولان دانشگاهی امیدوارند بتوانند به راه کاری برسند که دلنشجو را راضی نگاه دارند، اما مشکلاتی و محدودیتهایی وجود دارد، که شما از آن بیخبرید، بیان داشت: گاه ممکن است مسؤولان دانشگاه به راه حلهای مد نظر شما نرسند، اما شما باید در جلسات مشورتی که با مسؤولان خود دارید هنرمندانه این نکات را بیان کنید.
وی با اشاره به دغدغههای دوران دانشجویی و تجربه این دوران برای همه دانشجویان، یادآور شد: ما نیز زمانی آن سوی این میز بودیم و مانند شما مطالباتی داشتیم اما این نکته را بدانید در هر شرایطی حتی اگر یک صفر جلوی بودجه کنونی کشور نیز بگذاریم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم مشکلات همه رفع شوند، زیرا منابع مالی ما محدود است، البته مراقبت کنید تا جلوی اسراف و دور ریز امکانات و اعتبارات را بگیرید، شما در این بخش میتوانید کمک کننده باشید تا مانع از دور ریز منابع در برنامههایی که فرمایشی، صوری و نمایشی هستند شویم.
شیراوژن ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت خیّران در مسیر رفع مشکلات دانشجویان، خطاب به شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی وزارت بهداشت، بیان داشت: شما دوستان دانشجویی دارید که امروز و بعد از پایان دانش آموختگی و تحصیلات خود، وضعیت مالی خوبی دارند، که میتوانند همان خیران مورد نظری باشند که شاید بتوانند به عنوان مثال یک اتاق به مجموعه خوابگاهی دانشجویی اضافه کنند، از این ظرفیت استفاده کنید.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر مبحث توانمندسازی اعضای شورای صنفی در ادامه مسیر پیشرو از این موضوع استقبال کرد و گفت: باید در مورد محورهای توانمند سازی بحث کنیم و در مجمع، این موضوع دنبال شود، فنون مذاکره و اقناع میتواند یکی از محورهای آموزشی در حوزه توانمندسازی باشد که در اینجا به نظر میرسد باید فنون مذاکره را بیاموزید.
این مقام مسؤول در ادامه به فعالیتهای جهادی اشاره کرد و ضمن تاکید به پرداختن به فعالیتهای جهادی از سوی دبیران شوراهای صنفی، ابراز داشت: فعالیتهای جهادی را حتما دنبال کنید و این حضور صرفا به دوران مبارزه با بیماری کرونا محدود نشود. ارتباط شما موجب شناسایی دانشجویانی میشود که در حوزه واکسیناسیون و حوزههای مختلف میتوانند کمک کنند، این ارتباطگیری را ادامه دهید و به عقیده من در حوزه سلامت، گروه جهادی مستقل از شورای صنفی ایجاد کنید.
وی به دانشکدههایی که تجربه داشتن شورای صنفی به شکل دانشگاهی را ندارند اشاره کرد و یادآور شد: در این گونه مکانها، گزارشاتی از نحوه تعامل مدیران دانشگاهی با شوراهای صنفی تهیه و برای ما ارایه دهید تا بتوانیم اگر مشکلاتی در این فضا وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
به گزارش مفدا، معاون وزیر بهداشت، مراقبت اخلاقی از خود را بسیار مهم و لازمه دوری از آفتهای مدیریتی دانست و گفت: مسئولان با این مراقبت،باید مانع نفع شخصی برای خود شده و خود را دچار آفت معامله نکنند، مراقبت کنند اعتمادی که دانشجویان به آنها داشتهاند تا در این جایگاه قرار بگیرید مورد خدشه قرار نگیرد.
انتهای