سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اعلام کرد

۴۸ میلیارد تومان میزان اعتبارات مشاغل خانگی استان کرمان در سال جاری

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: امسال کل اعتبارات مشاغل خانگی استان ۴۸ میلیارد تومان است که با ظرفیت حدود ۲ هزار میلیارد تومانی که بنیاد برکت دارد و همچنین ظرفیت بانک رسالت، قابل مقایسه نیست.

"حسین مهرابی" ظهر امروز ۱۶ آبان در جلسه کارگروه اشتغال استان ویژه شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: اگر چه بیکاری که در شمال استان وجود دارد اما خیلی نگران کننده نیست ولی باز هم نباید غافل از پتانسیل های شهرستان های شمالی و غربی استان باشیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ کارگروه در استان داریم، اظهار کرد: هر چه جلسات این کارگروه ها در شهرستان ها برگزار شود بهتر جواب می گیریم.

وی بیان کرد: مصوبات جلسات در شهرستان ها نیز به عنوان مصوبه گروه کاری و نهایتا در شورای برنامه ریزی مصوب می شود و قابلیت اجرا پیدا می کنند لذا باید مصوبات کارشناسی شده را بنویسیم.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان یادآور شد: آمار نرخ بیکاری هم در بحث مشاغل ایجاد شده و هم بیکاری باید راستی آزمایی شود. در بحث اشتغال در روستاها تاکید بیشتری داریم چرا که از مهاجرت روستانشینان جلوگیری می کند.

مهرابی عنوان کرد: برای شهرستان‌های مهاجرپذیر مانند رفسنجان، سیرجان، زرند و کرمان باید برنامه خاصی داشته باشیم و باید از ظرفیت دهیاری‌ها برای سنجش مهارت‌ها و نیازمندی‌هایی که در روستاها و مناطق هست، استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت حرکت خوبی شروع کرده و در آینده نزدیک جلسه خوبی با این بنیاد در استان خواهیم داشت.الان نزدیک به ۶ هزار طرح آماده بنیاد برکت برای اجرا در روستاها دارد که یک ششم منابع آن را سرمایه ‌گذار و خیر و مابقی بنیاد برکت تامین می کند که ظرفیت خیلی خوبی است و باید از آن استفاده کنیم. ما هم زیرساخت‌ها را آماده کردیم.

مهرابی افزود: امسال کل اعتبارات مشاغل خانگی استان ۴۸ میلیارد تومان است که با ظرفیتی که بنیاد برکت که حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و بانک رسالت دارد، قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400081612387
  • خبرنگار : 50188