نماینده آلمان به زودی راهی افغانستان می‌شود

آلمان می‌خواهد با هدف برقراری روابط با طالبان افغانستان و به منظور رسیدگی به موضوعات جدی استراتژیک، نماینده‌ای را به این کشور اعزام کند تا درباره ارسال کمک‌ها و خروج اتباع آلمان و دیگر افغان‌ها گفتگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، گفته می‌شود که آلمان قصد دارد تا "مارکوس پوتزل" دیپلمات خود را در هفته‌های آتی به افغانستان اعزام کند تا وی با مقام‌های طالبان افغانستان گفتگو داشته باشد.

روزنامه ولت آم زونتاگ نوشت، دولت برلین این سیاستمدار را برای سفر به افغانستان در نظر گرفته و وی قرار است درباره برنامه‌های کمک رسانی به این کشور و همچنین خروج اتباع آلمانی و دیگر شهروندان از افغانستان با مقام‌های طالبان در این کشور دیدار و گفتگو داشته باشد. مقصود دولت آلمان این اقدام برقراری روابط با طالبان است.

دولت برلین به دنبال ارزیابی مجدد روابط با طالبان با هدف روابط بهتر با آنهاست که در ۱۵ اوت سال جاری میلادی و در پی خروج نیروهای آمریکایی، کنترل کابل را به دست گرفته‌اند.

به نوشته ولت آم زونتاگ، برلین امیدوار است که دیپلمات‌های آلمانی بتوانند در حداقل ترین شرایط ممکن، مثلا سفرهای یک روزه به افغانستان بروند و اوضاع در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.

دادستان کل فدرال آلمان همچنین در حال بررسی این موضوع است که اگر اعضای طالبان به عنوان یک قدرت دولتی در نظر گرفته شوند تا چه حد می‌توان به دلیل نقش آنها در یک "سازمان تروریستی" تحقیق کرد.

آلمان امیدوار است برای رسیدن به توافق با طالبان و همکاری بین دو طرف بتواند کمک‌های بشردوستانه را یک بار دیگر برای مردم افغانستان تامین کند.

هنوز یک سری از افغان‌ها که یا با آلمان یا با ارتش این کشور کار می‌کردند، در افغانستان هستند. برنامه‌هایی برای خارج کردن این افراد مدنظر است و دولت آلمان در حال بررسی به رسمیت شناختن و تایید پاسپورت‌هایی است که توسط طالبان برای افغان‌ها صادر شده است. انجام چنین کاری به تسهیل خروج این دسته از افغان‌ها کمک می‌کند. هزاران افغان از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان در ۱ اوت سال جاری میلادی، می‌خواهند این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081611912
  • خبرنگار : 71129

برچسب‌ها