دشت کاشان چشم انتظار سرما و بارش

رییس اداره هواشناسی کاشان نسبت به کاهش دما و بارش‌های پاییزی در روزهای پایان هفته جاری به ویژه در مناطق کوهستانی دشت کاشان هشدار داد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنا به نقشه‌های هواشناسی، شرایط آب و هوای دشت کاشان تا روز چهارشنبه نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در گرم‌ترین ساعت ۲۶ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین ساعت‌ها ۹ تا ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در روز پنجشنبه کاهش دما آغاز شده و با چهار درجه کاهش به ۲۲ درجه برسد. دمای روز جمعه ۱۳ درجه و در روز یکشنبه آینده به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که موج قدرتمند بارشی از روز چهارشنبه وارد دشت کاشان شده و در روزهای پایان هفته کاهش محسوس دما همراه با بارش‌های شدید به ویژه در مناطق کوهستانی را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به بارندگی در طول هفته و احتمال یخبندان در مناطق کوهستانی طی روزهای آخر هفته، کشاورزان از آبیاری مزرعه و باغ‌ها و انجام هرگونه محلول‌پاشی یا سم‌پاشی خودداری کنند.

ارغوانی گفت: باغداران، نسبت به جمع‌آوری انارهای آلوده به کرم گلوگاه و بادام‌های آلوده به زنبور مغز خوار و نابود کردن آن اقدام کنند. همچنین زعفران کاران با توجه به شرایط دمایی و بارندگی پس از برداشت محصول از آبیاری خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان افزود: زنبورداران برای عایق سازی کندوها و فشرده کردن جمعیت کلونی‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. گلخانه داران و مالکان واحدهای مرغداری و دامداری با توجه به کاهش دما و بارندگی جهت استفاده از وسایل گرمایشی و همچنین تأمین سوخت لازم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال یخبندان در روزهای آخر هفته جاری و آغاز هفته بعد در مناطق کوهستانی جهت جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله‌های آبیاری نسبت به تخلیه آب در داخل سیستم‌های آبیاری اقدام کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081006876
  • خبرنگار :