جهش در پرداخت تسهیلات رونق تولید استان سمنان/بازدید از واحدهای مشکل دار

استاندار سمنان گفت: بازدید از واحد های تولیدی استان بسیار تاثیرگذار است و اگر تنها گره مشکلی از یکی واحد های تولیدی و یا یک کارگر در خلال این مهم باز شود، بسیار ارزشمند است.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن اشاره به حضور در واحد های تولیدی و صنعتی استان و بازدید ها و جلسات در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: این اقدامات در راستای گره گشایی از صنعت و تولید انجام می شود، واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگران، باید احساس کنند که استاندار و مسئولان استان سمنان، حامی صنعت، تولید، صاحبان سرمایه و جامعه کارگری است.
وی افزود: در حوزه بانک ها و مدیران، تا جایی که امکان دارد و در حد توان ماست، باید تلاش نموده و گره از مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و مردم باز کنیم.
هاشمی تاکید کرد: وجود دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی، امروز فرصتی طلایی است تا بتوانیم با کار جهادی و انقلابی و شبانه روزی، در راستای حل مشکلات موجود و تحقق توسعه استان گام برداریم.
وی ادامه داد: در مسیر حمایت و تقویت صنعت در استان و رفع مشکلات موجود، علاوه بر تلاش بیشتر و ویژه بانکهای عامل، باید از ظرفیت و ‌پتانسیل فرمانداران و مدیران حوزه شهرستان ها و کارگروه های شهرستانی تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کنیم‌ تا بتوانیم در بحث تسهیلات رونق تولید نیز در کشور پیشرو باشیم.
استاندار سمنان از ایجاد جهش در پرداخت تسهیلات رونق تولید استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: مدیران، ‌موارد و مباحث تحت مدیریت خود را در استان بررسی و رسیدگی کنند و اجازه ندهند تا این ‌مباحث به مراجع بالاتر انتقال داده شود.
علی تشنه دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان نیز در این کارگروه گفت: امروز طی بازدید استاندار سمنان از چندین واحد صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی سمنان، مباحث و موارد واحدها مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی با تقدیر از عملکرد بانک ها و جهش صورت گرفته در میزان تسهیلات پرداختی طی چند جلسه اخیر، افزود: بر اساس گزارش ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۵۳۵ طرح به مبلغ ۴۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان افزود: تاکنون ۳۱۴ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۱۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است. همچنین ۲۲۱ پرونده با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۴ میلیارد ریال، توسط بانک های عامل در دست بررسی است. 

وی گفت: در این ‌جلسه و با موافقت اعضا، ۵۲ طرح کشاورزی برای دریافت ۲۱ میلیارد و چهل میلیون تومان تسهیلات و ایجاد ۱۰ فرصت شغلی، به بانکهای عامل استان معرفی شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400080906623
  • خبرنگار :