یک مسئول مطرح کرد:

تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ماهی تیلاپیا در این استان راهی برای جبران کمبود پروتئین است.

مهدی میرقراچورلو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ تسهیلات ماده ۱۸ در استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اتفاق افتاده در چند سال اخیر و تاثیر آن بر روی تولید پروتئین، اختصاص این تسهیلات به صنعت آبزی پروری کمک شایانی به توسعه آن در استان و رفع کمبودهای پروتئینی می کند.

وی افزود: هیچ گاه تسهیلات ملی به استان های غیرساحلی اختصاص نمی یافت و اگر تسهیلاتی نیز به این استان ها تخصیص می یافت از محل تملکی بوده که مقدار آن بسیار ناچیز بوده است.

میرقراچورلو ادامه داد: یکی از گونه های آبزی که می تواند بخشی از نیاز پروتئینی موجود را حل کند، ماهی تیلاپیا است چراکه این گونه از ماهی مقاومت بالایی نسبت به کم آبی دارد و از سوی دیگر از تراکم پذیری بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه محیط زیست این ماهی را یکی از گونه های مهاجم می داند و با تولید آن مخالف است، توضیح داد: اما ماهی تیلاپیا توان زندگی در دمای ۱۶ درجه را دارد و اگر دمای آب به ۱۲ درجه سانتی گراد برسد از بین می رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دمای آب های آزاد در رودخانه، چشمه و ... این استان کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است و این ماهی توان زندگی در این آب را ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی گلخانه داران استان نیز می توانند در داخل گلخانه های خود حوزچه هایی را ایجاد و نسبت به تولید این گونه از ماهی اقدام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400080906378
  • خبرنگار : 50046