یک فعال حوزه مشاغل خانگی:

تولیدات مشاغل خانگی باید جنبه کاربردی داشته باشد

به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، در شرایط اقتصادی امروز با توجه به کاهش قدرت خرید افراد، به خصوص تولیدات در حوزه مشاغل خانگی قابلیت فروش دارند که در زندگی افراد جنبه کاربردی داشته باشند نه تزئینی.

فروزان اشتاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی با تخصص سرمه دوزی و گلیم بافی به صورت حرفه‌ای فعالیت می کنم، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی با هنرمندان مختلفی فعالیت می کنم.

وی افزود: همواره افرادی که در این هنرها وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند را در بحث بازاریابی و فروش پشتیبانی می کنم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با بیان اینکه قوانین و مقررات موجود نقش حمایتی برای توسعه مشاغل خانگی ندارد، گفت: به عنوان مثال در زمان ارائه تسهیلات و صدور مجوز یکی از سختگیری ها داشتن مکان مشخص برای آموزش است، در حالی که بعضا این امکان برای پیشتیبان ها وجود ندارد، بنابراین به دلیل این مشکل و همچنین گرانی مواد اولیه به جای حمایت و آموزش ۲۰ نفر، تنها به دو نفر آمورش می‌دهم.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پشتیبانی فروش وجود ندارد، گفت: نه تنها ناچاریم با هزینه خود تولید محصول کنیم، بلکه بعد از آن به دنبال بازار باید باشیم.

به اعتقاد اشتاد، برای توسعه مشاغل خانگی، ابتدا مقوله آموزش و سپس حمایت از پیشران ها در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های توسعه مشاغل خانگی، گفت: در شرایط اقتصادی امروز با توجه به کاهش قدرت خرید افراد، به خصوص تولیداتی در حوزه مشاغل خانگی قابلیت فروش دارند که در زندگی افراد جنبه کاربردی داشته باشند نه تزئینی.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با تاکید بر اینکه به طور قطع تولیدات مشاغل خانگی قابل ارائه در سطح کشور و حتی صادرات را دارند، افزود: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می شوند و در نهایت موفق نمی شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است.

وی با اعتقاد بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی نبود محل مرجع جهت فروش محصولات است، از سوی دیگر تولیدکنندگان مشاغل خانگی در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل هستند، چرا که بعضا مواد باکیفیت برای تولید وجود ندارد و همچنین هزینه های تامین این مواد بسیار بالا است.

اشتاد درباره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در دو سال گذشته در سطح کشور و استان در حال اجراست، معتقد است که این طرح در ابتدای راه قرار دارد و قطعا نیازمند اطلاع رسانی و تبلیغات سراسری است، اما به نظر می رسد این طرح به مرور زمان به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400080805533
  • خبرنگار :