استاندار:

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام تشکیل شد

استاندار ایلام از تشکیل دبیرخانه‌ی پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

«محمد نوذری» در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: چهار شاخص  عمده و اساسی  شامل توسعه کشاورزی ، نفت و گاز ، اربعین و گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان دسته بندی و مطالبه گری شد.

وی با بیان اینکه بدون شک بر اساس آمار اشتغال ایجاد شده کشاورزی در استان ایلام می تواند برای تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کند، از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست در نشستی که قرار است در حضور معاون اول رییس جمهور به زودی برگزار شود پروژه‌های انتقال آب کشاورزی را مطرح و پیگیری کند.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مباحث مورد تاکید رییس جمهور در استان تکمیل سامانه گرمسیری بود که باید پیگیری برای جذب تسهیلات آن با جدیت انجام گیرد.

نوذری گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان 1860 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال اختصاص یافت که با جذب این میزان اعتبار برای حدود ۹ هزار نفر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اشتغال فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تسهیلات پرداخت می‌شود باز هم آمار بیکاری همچنان باقی است که این مساله به تعریف و مفهوم کار در استان باز می‌گردد چون متاسفانه در استان در موضوع اشتغال تنها شغل دولتی و کارمندی مدنظر است و مردم تنها مشاغل دولتی که ماهانه حقوق دریافت  کنند را کار می‌دانند که این فرهنگ باید اصلاح شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی با نظارت بر روند جذب تسهیلات نظارت و اجازه انحراف در تسهیلات ندهند، از بانک‌های عامل  خواست با تعامل بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی برای ایجاد اشتغال خانگی با نهادهای حمایتی همکاری کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400080503826
  • خبرنگار :