به گزارش ایسنا، گسترش برنامههای صادراتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به ویژه در سالهای اخیر، سبب شد تا بستر ورود کالا، تجهیزات و خدمات حوزه فناوری نانو ایران به بازارهای جهانی فراهم شود.
این در حالی است که در سالهای اخیر به دلیل مشکلات ناشی از نوسانات ارزی و همچنین موانع صادراتی مرتبط با تحریم، صادرات کالاهای نانویی ایران به کشورهای دیگر کاهش یافت.
۴۱ کشور، خریدار محصولات نانویی تولید ایران هستند و در بین حوزههای صنعتی مختلف، بیشترین سهم صادرات محصولات نانوی ایران (حدود ۴۸ درصد) مربوط به حوزه ساخت و ساز میشود که رقمی حدود ۶.۱۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.
در رتبه های بعدی به ترتیب اپتوالکترونیک با ۲۳ درصد، دارو و سلامت و پلیمر و کامپوزیت با ۷درصد و نساجی با ۶.۵ درصد قرار دارند.
به نقل از ستاد نانو، عراق، ترکیه و افغانستان بیشترین مقصد صادراتی محصولات نانویی ایران به شمار میروند.
انتهای پیام