رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر:

۷۰ درصد پست‌های اداره ورزش و جوانان کاشمر خالی است

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: در حال حاضر با کمبود شدید نیرو در شهرستان مواجه هستیم به طوری که اکنون ۷۰ درصد پست‌های اداره ورزش و جوانان این شهرستان خالی است.

رضا شهنازی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به رغم اینکه طی دو سال اخیر بسیاری از نیروها بازنشست شده‌اند اما هیچ نیروی جایگزینی معرفی نشده است.

وی بیان کرد: اکنون فقط یک سری از نیروهای هیات‌ها با حداقل دستمزد به ما کمک می‌کنند هر چند به خاطر نداشتن درآمد برای پرداخت حق و حقوق همین نیروها هم مشکلات بسیاری داریم و همیشه به تأخیر می‌افتد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: اگر امکان تبدیل وضعیت این افراد وجود داشته باشد کمبود نیرو به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط دو نیروی رسمی در اداره ورزش و جوانان کاشمر داریم؛ تصریح کرد: حداقل به ۶ نیروی دیگر نیاز داریم.

شهنازی بیان کرد: کمبود نیرو موجب شده برای بازرسی‌ از باشگاه‌ها نیرو نداشته باشیم و مجبور هستیم از روسای هیات‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش شهرستان کاشمر حال و روز خوبی ندارد، افزود: طی سال گذشته اعتبارات جاری شهرستان به صفر رسید و هیچ اعتباری نداشتیم از سویی اعتبارات عمرانی ۳۰ درصد کاهش یافت که از نظر زیرساخت‌ها شهرستان را دچار مشکلات جدی نمود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا اجاره سالن‌هایی که بر اساس ماده ۸۸ به بخش خصوصی داده شده بودند برگشت نکرد و بخشیده شد.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی ورزش شهرستان به خاطر شیوع ویرس کرونا دچار بحران شدیدی شدیم، تصریح کرد: از ابتداء امسال تاکنون علی‌الحساب ۱۵ میلیون تومان به شهرستان تخصیص یافته است.

شهنازی گفت: این مبلغ را فقط می‌توانیم بین حدود ۲۰ هیات ورزشی آن هم در حد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان تقسیم کنیم و در کارهای عمرانی نمی‌توانیم هزینه کنیم.

ماهیانه یک میلیارد تومان به ورزش کاشمر خسارت وارد می‌شود

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد باشگاه‌های ورزشی شهرستان اجاره‌ای هستند و در ماه بین ۲ تا ۵میلیون تومان باید اجاره پرداخت کنند، از سویی به خاطر شیوع ویروس کرونا درآمد مربیان به صفر رسید و بسیاری از برنامه‌های جانبی تعطیل شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر بیان کرد: در هر ماه به طور میانگین نزدیک به یک میلیارد تومان به ورزش شهرستان خسارت وارد می‌شود، متاسفانه دو تا سه باشگاه شهرستان از جمله بدنسازی و آمادگی جسمانی ورشکست شده‌اند.

وی افزود: فقط به دو استخر شهرستان مبلغ حداقلی کمک شد و تسهیلاتی ارائه شد، اما باشگاه‌های ورزشی چون شرایط گرفتن تسهیلات را نداشتند نتوانستند وام‌های کرونایی را دریافت کنند.

شهنازی مطرح کرد: کاش لااقل کمک حداقلی فقط به اندازه‌ای که بتوانند اجاره و یا قبوض آب، برق و گاز خود را پرداخت کنند به باشگاه‌های ورزشی می‌شد.

وی عنوان کرد: برخی باشگاه‌ها مثل کشتی چون دو سال است که تعطیل بودند تا مرحله نابودی پیش رفته‌اند و هنوز جبران خسارت‌ها نشده است.

شهنازی همچنین با بیان اینکه در شهرستان کاشمر ۵۰ رشته ورزشی مختلف داریم، گفت: به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ریزش داشته‌اند و دیگر مراجعه کننده‌ای ندارند.

وی اظهار کرد: در دو استخر حدود ۵۰ خانواده ارتزاق می‌کردند اما بسیاری از این افراد به خاطر کرونا بیکار شدند، در دیگر باشگاه‌های ورزشی هم همین اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400072618567
  • خبرنگار :