رابرت گیتس: قطبی شدن شدید فضای جامعه بزرگترین تهدید علیه دموکراسی در آمریکا است

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد، "قطبی سازی شدید" فضا در آمریکا "بزرگترین تهدید" علیه دموکراسی این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، رابرت گیتس که تاکنون در دولتهای هشت رئیس جمهور آمریکا منصب داشته و از جمله به عنوان وزیر دفاع در دولتهای جورج دبلیو. بوش و باراک  اوباما،‌ روسای جمهور اسبق آمریکا خدمت کرده عنوان کرد، "بزرگترین تهدید در فضای دو مایل مربعی که ساختمان کاخ سفید و کنگره آمریکا را در بر می‌گیرد یافت می‌شود".

گیتس در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی.بی.اس در خصوص شورش ششم ژانویه گذشته در ساختمان کنگره آمریکا گفت: در آن حمله به ساختمان کنگره نخستین بار از زمان جنگ ۱۸۱۲ بود که دشمنان مسلح دموکراسی به ساختمان کنگره وارد شدند. او بیان داشت که "هرگز در زمان جنگ داخلی آمریکا اتفاق نیفتاده بود که ببینیم کسی در حال جولان در ساختمان کنگره آمریکا در ضمن حمل پرچم ایالات موتلفه زمان جنگ داخلی است."

گیتس در ادامه مصاحبه‌اش با اندرسون کوپر، مجری شبکه سی.بی.اس بیان کرد، کار برخی قانونگذاران آمریکایی که وقوع شورش در کنگره را انکار می‌کنند باعث حیرت او می‌شود.

او در کنایه به یکی از این قانونگذاران به نام "اندرو کلاید" که یک جمهوریخواه است، گفت: همین افراد که در ششم ژانویه ترسیده بودند و جانشان در خطر بود، حالا اساسا می‌گویند، "خب اینها تنها گردشگران معمولی شما هستند".

گیتس افزود: به نظر می‌رسد کلیت جامعه ما اختلال پیدا کرده است. من هرگز شاهد این حجم زیاد نفرت نبوده‌ام.

رابرت گیتس درخصوص ادعاهای بی اساس تکرار شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره شکست نخوردن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت: این صحبتها همان مضمون حرفهای چین در جهان درباره عدم کارکرد نظام سیاسی آمریکا و این که آمریکا یک قدرت رو به افول است را مورد تاکید قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400072618291
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها