جعفر میعادفر در گفت و گو با ایسنا، درباره کمبود آمبولانس در مجموعه اورژانس کشور و راهکارها برای حل این مشکل اظهارکرد: بعد از نیروی انسانی مهمترین حوزه کاری ما ناوگان آمبولانسی ماست و در واقع اگر هر کدام از این دو بخش، یعنی نیروی انسانی و ناوگان آمبولانسی مختل شود، کار دیگری هم مختل میشود.
وی با بیان اینکه بالای ۹۵ درصد از ناوگان آمبولانسی اورژانس کشور در حوزه فوریت های پزشکی از نوع تیپ B است، گفت: یک درصد محدودی از آمبولانس ها هم از نوع تیپC است که ما برای افزایش این آمبولانس ها برنامه ریزی کردهایم.
رییس سازمان اورژانس کشور درباره تفاوت آمبولانس های تیپB و تیپ C گفت: هر دو آمبولانس استاندارد هستند و شرایط لازم را دارند. اما آمبولانس های تیپC دارای خدمات ویژهتری است و معمولا برای انتقال بیماران یا مجروحان بدحال به مراکز تخصصی تر درمان از آنها استفاده می شود. گاهی لازم است بیماران بدحال با تجهیزات و امکانات ویژه تری منتقل شوند که به این آمبولانس ها تیپC میگویند.
میعادفر نوسازی آمبولانس ها را نیز اولویت دیگر سازمان اورژانس کشور برشمرد و گفت: این اقدام در واقع یک مسکن موضعی است، دولت در این خصوص اعتباری قرار داده و امیدواریم بتوانیم بخشی از آمبولانسهای قدیمی را بازسازی و نوسازی کنیم و از آنها در ناوگان آمبولانسی کشور استفاده کنیم.
وی از برنامه ریزی بلندمدت برای خرید آمبولانس جدید نیز خبر داد و به ایسنا گفت: متاسفانه تحریم ها، کرونا و ... از جمله مواردی است که باعث شد تا حدود سه سال اخیر نتوانیم آمبولانس جدیدی وارد کشور کنیم. ما به دنبال این هستیم تا با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را در بودحه ۱۴۰۱ پیش بینی کنیم.
رییس اورژانس کشور اضافه کرد: پیش بینی خرید حدود ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس در یک برنامه چهار ساله انجام شده و ما امیدواریم که بتوانیم سالی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید را وارد مجموعه اورژانس کنیم.
میعادفر در پایان ابراز امیدواری کرد که با مجموع اقدامات انجام شده، بخش اعظمی از مشکلات ناشی از کمبود آمبولانس حل شود.
انتهای پیام