فرماندار نهبندان:

مشکلات متناسب با بودجه محدود اولویت بندی شوند

فرماندار نهبندان با اشاره به راهکارها برای رهایی از مشکلات افزود: ابتدا باید آنها را اولویت بندی کرد؛ سپس در راستای رفع آن قدم برداشت؛ هر چند مسئولین بر مشکلات واقف هستند اما اعتبارات و امکانات چندان نامحدود نیست که بتوان در یک بازه زمانی تمام مشکلات را رفع کرد.

مجید بیکی، در گردهمایی با مسئولان شوراهای بخش مرکزی، شوسف و سرداران و تعدادی از منتفذین و ریش سفیدان عشایر شهرستان، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار زیادی در نقاط مختلف روستایی و عشایری انجام شده است و هنوز نیز باید اقدامات مهم تر و بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: یکی از اهداف نظام، توسعه مناطق روستایی و عشایری و تلاش برای کاهش مشکلات مردمی بوده است که لازمه همه اینها همکاری و همیاری است.

وی ادامه داد: یک قانون ویژه شوراهای بخش مبنی بر نحوه برگزاری انتخابات و شرح وظایف قانونی شورا تعیین شده و شوراها به عنوان حلقه واسطه بین مردم و به نوعی حاکمیت در قانون مشخص شده‌اند که باید نهایت استفاده از ظرفیت‌های موجود را به کار برد.

بیکی با اشاره به راهکارها برای رهایی از مشکلات افزود: ابتدا باید آنها را اولویت بندی کرد؛ سپس در راستای رفع آن قدم برداشت؛ هر چند مسئولین بر مشکلات واقف هستند اما اعتبارات و امکانات چندان نا محدود نیست که بتوان در یک بازه زمانی تمام مشکلات را رفع کرد.

فرماندار نهبندان با توجه به نقش و وظیفه شوراها، تصریح کرد: با وجود آمدن یک فضای منسجم و رسیدن به یک نقطه مشترک، شورا باید با روئیت از مشکلات و دغدغه‌ها، آنها را رفع و از درد و رنج مردم بکاهد چرا که باید نقاط ضعف را حل، از کمبودها و ظرفیت‌ها آگاه و همگام با دولت به ایجاد رضایت مندی مردم کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شوراها و دهیاری‌ها نظارت بر عملکردها و تشکیل جلسه در هر ماه و بحث رسیدگی به روستاهایی که فاقد دهیاری‌ هستند و همچنین رفع اختلافات روستایی یا میان شورایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات در اختیار ماست و بخش دیگر نیاز به پیگیری دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانیم رشد و توسعه را افزایش دهیم از شوراها تقاضا داریم مشکلات را بررسی و آنان را به مراجع ذی ربط منتقل کنند تا برای رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072517216
  • خبرنگار :