فرمانده انتظامی شهرستان خبرداد

کشف ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در نهاوند

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: در شش ماهه نخست امسال ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان نهاوند کشف و ضبط شد.

سرهنگ احمد ساکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است که در شش ماهه نخست امسال موفق شدیم از سوداگران این عرصه حدود ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش مبارزه با موادمخدر در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم و پنج باند تهیه و توزیع موادمخدر در شهرستان منهدم شده است.

ساکی در ادامه به سایر کشفیات در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در کشف داروهای غیرمجاز افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم و در برخورد با واحدهای صنفی فاقد مجوز نیز ۳۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی به جرائم در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: در کنار فرصت‌های این فضا متاسفانه تهدیدات و جرائم نیز در فضای مجازی صورت می‌گیرد به‌طوری که ۵۷ درصد افزایش وقوع جرائم در این فضا را داریم.

فرمانده انتظامی نهاوند با بیان این‌که با تلاش عوامل پلیس فتا شهرستان بیش از ۸۸ درصد جرائم در فضای مجازی مشف می‌شود ، تاکید کرد: در کنار افزایش جرائم بیش از ۳۸ درصد کشف جرائم در این فضا نیز توسط پلیس فتا افزایش یافته است به گونه‌ای که ۸۸ درصد جرائم در فضای مجازی نهاوند توسط پلیس فتا شهرستان کشف می‌شود.

ساکی به بخش سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۱ درصد افزایش دستگیری سارق نسبت به مدت مشابه ۶ ماهه سال قبل را داشتیم که در این بخش توجه به هشدارهای پلیس و اقدامات خود شهروندان بسیار مهم و اثرگذار است.

وی در رابطه با تلاش دشمن در منحرف کردن افکار عمومی، افزود: در حال حاضر دولت‌های غربی بحث جنگ نرم را در غالب فضای مجازی شروع کرده‌اند که باید با آگاهی در همین فضای مجازی در خنثی کردن این جنگ نرم تاثیرگذار باشیم.

ساکی خاطرنشان کرد: به ویژه دشمنان در نشر اکاذیب اخبار به دنبال منحرف کردن ذهنیت مردم هستند که اصحاب رسانه می‌توانند در بحث مشارکت در تثبیت امنیت تأثیرگذار باشند.

فرمانده انتظامی نهاوند در پایان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در حفظ امنیت شهروندان هم‌چون گذشته تمام تلاش خود را در این عرصه به‌کار گیریم و برای تثبیت و برقراری امنیت در سطح شهرستان از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072114992
  • خبرنگار :