معاون استانداری کرمانشاه:

بدخواهان نظام بر تفرقه افکنی متمرکز شده‌اند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی تاکید کرد: سمت و سوی هدف گیری های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی بر تفرقه افکنی و کم رنگ شدن وحدت متمرکز شده است.

حسین خوش اقبال در جلسه ستاد برنامه ریزی برنامه‌های هفته وحدت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد، اظهار داشت: امسال در شرایطی به استقبال هفته وحدت می‌رویم که وضعیت داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به سالهای گذشته به مراتب مهم‌تر و خطیرتر است.

وی افزود: در سطح منطقه‌ای با دسیسه‌های رذیلانه جبهه صهیونیست و ایادی مزدور این رژیم در منطقه مواجه هستیم و نقشه توطئه آمیز "هزار چاقو" هدف شومی است که بدنبال برهم زدن یکپارچگی اجتماعی و ملی، اختلاف افکنی و تفرقه اندازی است.

خوش اقبال ادامه داد: فریب خوردگان جدا شده از مام میهن در مرزهای غربی دلخوش به پناه و پشتیبانی رژیم کودک کش شده‌اند و در شمال غرب هم در کشور آذربایجان در آتش اختلاف با ایران دمیده می‌شود. در کشور مظلوم و برادر افغانستان، مسلمانان اسیر یک رنج طولانی شده اند که نتیجه دوری از وفاق و وحدت بین مذاهب است.

وی عنوان کرد: در شرایط بین المللی نیز هژمونی زور و ریا، همچنان در پی استثمار و تسخیر ممالک اسلامی با تاکتیک تقویت افتراقات و کاهش اشتراکات است. 

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط داخلی کشور، گفت: به واسطه تحریم‌های ظالمانه، مشکلات اقتصادی و بحران کرونا، نیاز به همگرایی و وفاق بیشتر از قبل احساس می‌شود. مردم با آمدن دولت جدید انتظار و امید گشایش‌گری دارند و اصل وحدت و همدلی عمومی بسیار می‌تواند این دولت را در راه خدمت رسانی موفق کند.

 خوش اقبال اهمیت اصل وحدت و همگرایی اجتماعی را در بر طرف کردن مشکلات داخلی و تقویت انسجام ملی در مقابله با تهدیدات و دسیسه های منطقه ای و حوادث بین المللی بیش از پیش دانست و تاکید کرد: بر همین اساس هفته وحدت را امسال باید ویژه‌تر دید و فرای آیین‌های هرساله، باید برای ترویج و گسترش همدلی و تببین چرایی وحدت فرق اسلامی کوشید.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت همگرایی و انسجام قومی و دینی در استان کرمانشاه اظهار داشت: علیرغم حوادث فراوان و نقشه‌های توطئه آمیز بدخواهان، امروز کرمانشاه با وجود اقوام و مذاهب اسلامی به پایگاه وحدت و همگرایی در غرب کشور تبدیل شده و از دل این همگرایی امنیت اطیمنان بخش برای عمق استراتژیک کشور محقق شده است.

خوش اقبال افزود: رنگ و بوی برنامه های هفته وحدت در استان کرمانشاه باید با ظرافت هنری و مفاهیم دلنشین منعکس شود تا نام و نشان استان کرمانشاه به عنوان چهره زیبای ایران اسلامی بیشتر از پیش در کشور بازتاب داشته باشد.  

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400072013823
  • خبرنگار :