مدیرکل استاندارد استان کردستان:

استفاده از کالای با کیفیت حق مردم است

مدیرکل استاندارد استان کردستان با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده از محصولات با کیفیت در جامعه گفت: استفاده از کالای استاندارد حق مردم است.

ژیلا یزدانی امروز دوشنبه (۱۹مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان شعار امسال روز جهانی استاندارد را «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» عنوان و اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار باید به سمت کیفی شدن محصولات مورد استفاده مردم و فرهنگ سازی استاندارد در جامعه حرکت کرد.

وی با بیان اینکه کنترل کیفی محصولات از سوی بازرسان و کارشناسان اداره استاندارد بررسی و کنترل می شود و برای توسعه این امر آموزش کارشناسان از اهمیت ویژه ای برخور دار است، افزود: در بعد تقویت نظارت، امسال با توجه به شرایط کرونا از فضای مجازی بیشتر برای آموزش کارشناسان استفاده کرده و تا کنون ۸۹۰۰نفر ساعت در شش ماهه نخست امسال آموزش دیده اند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، عنوان کرد: در راستای کنترل بازار تا کنون ۶۰۰۰مورد از اصناف استان بازرسی شده است.

وی استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی ها را یکی از مشکلات اصلی کنترل بازار در سطح استان ذکر و عنوان کرد: محصولات و مصالح ساختمانی عرضه شده در بازار باید حتماً استاندارد باشد، اما متاسفانه در بسیاری از موارد به این امر توجه نمی شود و این در حالی است که شهروندان باید استفاده از مصالح استاندارد را به عنوان یک حق مطالبه کنند.

به گفته یزدانی، متأسفانه در سال های اخیر تولید شیشه دوجداره به عنوان یک محصول استاندارد، در بازار رعایت نمی شود و شیشه های تولیدی شرایط استاندارد را ندارد و به گونه ای هم تولید می شود که به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه تولیدات غیر مجاز با قیمت کمتری در بازار عرضه شده و فروش بهتری را هم نسبت به کارگاه های تولیدی مجاز دارند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، از یکسری تسهیلات برای تجار و بازرگانان با فعال شدن بازارچه‌های موقت مرزی استان خبر داد و عنوان کرد: جنس افرادی که در بازارچه‌های موقت جنس وارد می کنند در بار اول کنترل کیفی می شود و در صورت تایید برای دفعه های بعد لازم به کنترل نیست.

وی با بیان اینکه شهرستان های مریوان و سقز فاقد آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات بود که این امر برای راه اندازی به بخش خصوصی واگذار شد، افزود: همچنین پیرو مناطق ویژه اقتصادی، تصویب شد که آزمایشگاه کنترل کیفی در بانه نیز راه اندازی شود.

یزدانی، به بازرسی ادواری آسانسور ها اشاره و بیان کرد: شناسه آسانسور ۱۰ساله است و بعد از یکسال شرکت مربوطه باید محصول خود را بازرسی کرده و در صورت تایید مجدداً اقدام به صدور مجوز کند که متاسفانه این بازرسی ادواری انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای استاندارد ملی آسانسورهای برقی در شش ماهه اول امسال، تعداد 24 بازرسی فنی آسانسور توسط اداره کل استاندارد استان کردستان انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: از تعداد 52 جایگاه cng در استان کردستان تعداد 32 جایگاه دارای تاییدیه رفع نواقص پرخطر و خطر متوسط هستند و از این تعداد 18 جایگاه در حال بازرسی است که توسط شرکت های بازرسی موارد عدم انطباق از طریق سامانه نظارت بر استاندارد جایگاه های cng به آن ها اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به مردم در جهت استفاده از کالای با کیفیت توسط رسانه ها امری الزامی است و این امر باید فرهنگ سازی شود یادآور شد: مردم باید بدانند در صورت برخورد با کالای بی کیفیت، می توانند شکایات خود را در استاندارد به ثبت برسانند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400071913167
  • خبرنگار : 50130

برچسب‌ها