معاون پرورشی آموزش و پرورش کوهسرخ مطرح کرد

ازدواج‌های زود هنگام در بین دانش‌آموزان کوهسرخ

معاون پرورشی آموزش و پرورش کوهسرخ گفت: باوجود اینکه تا کنون برای جلوگیری از ازدواج‌های زود هنگام کارهای بسیاری شده است، اما هنوز شاهد این معضل در شهرستان کوهسرخ هستیم.

رضا عندلیب در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: متاسفانه وضعیت ازدواج‌های زود هنگام در بین دانش‌آموزان این منطقه نگران کننده‌تر از سایر مناطق است.

وی افزود: هر چند در مقطع ابتدایی هم ازدواج‌هایی داریم اما در مقطع متوسطه آمار این ازدواج‌ها بیشتر است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ با اشاره به اینکه آمار ازدواج دانش‌آموزان در روستاها بیشتر است، بیان کرد: در روستاها حتی خانواده‌ها دانش آموز ابتدایی را مجبور به ازدواج می‌کنند اما وقتی کمی که بزرگتر می‌شوند، بسیاری از این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شوند.

عندلیب مطرح کرد: باوجود اینکه تا کنون برای جلوگیری از ازدواج‌های زود هنگام و فرهنگ‌ سازی کارهای بسیاری شده است، اما هنوز شاهد این معضل در شهرستان کوهسرخ هستیم.

وی با اعلام اینکه بر اساس بررسی‎‌های صورت گرفته ۲۰ درصد ازدواج‌های شهرستان زودرس تشخیص داده شده‌اند، بیان کرد: دانش‌آموزانی بودند که شرایط لازم را حتی از نظر جسمی نداشته‌اند ولی ازدواج کرده‌اند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ گفت: متاسفانه در شهرستان کوهسرخ شاهد ازدواج‌‎های زودرس هستیم و به دلیل نوع فرهنگ ۱۰ تا ۱۵ درصد ازدواج‌های دانش‌آموزان در روستاها به نسبت شهر بیشتر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071913053
  • خبرنگار :