یک نماینده مجلس:

تکمیل استخر نیمه تمام کاشمر نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل تنها استخر اداره ورزش و جوانان کاشمر که همچنان نیمه تمام مانده نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

احمد راستینه در بازدید از وضعیت پروژه‌های ورزشی و بررسی مسائل فرهنگی شهرستان‌های کاشمر و بردسکن افزود: علی‌رغم اینکه عملیات اجرایی احداث استخر سرپوشیده به جای استخر روباز از سال ۸۷ آغاز شده اما با گذشت ۱۳ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی به سرانجام رساندن پروژه استخر کاشمر را یکی از نیازهای ضروری جوانان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه استخر در منطقه پایین شهر واقع شده می‌طلبد هر چه سریع‌تر اعتبار مورد نیاز تامین شود.

رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان خراسان و منطقه برای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و مابقی هزینه مورد نیاز توسط شهرداری قبلی کاشمر اعلام آمادگی شده بود.

وی عنوان کرد: این نیازمند تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان استان است که اگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب کند، تفاهم‌نامه انجام و پروژه به اتمام خواهد رسید.

راستینه با بیان اینکه در روستای قلعه بالای شهرستان کاشمر عملیات ساخت سالن وزشی با کمک مردم و خیرین آغاز شده، اظهار کرد: اگر چه تا کنون حدود یک میلیارد تومان توسط خیرین و مردم روستا برای این سالن وزشی هزینه شده اما برای اتمام آن ۱۲۰ میلیون تومان دیگر نیاز است. از سویی تامین این مبلغ در توان اهالی روستا نیست و اگر توسط کمیسیون فرهنگی مجلس به این پروژه کمک شود، خوشحالی مردم را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه روستای قوژد در بخش مرکزی کاشمر هم با ۵۰۰۰ نفر جمعیت از نظر امکانات ورزشی بسیار ضعیف است. یک سالن ورزشی چند منظوره ۱۴ سال قبل در این روستا بنا شده که برای تکمیل آن ۲ میلیارد تومان نیاز است. پیشنهاد می‌شود آستان قدس رضوی در این حوزه کمک کند.

رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره این شهرستان با اختصاص کمترین اعتبار قابل تکمیل شدن است، افزود: همانگونه که آستان قدس رضوی برای تامین تجهیزات ورزشی هشت استان کشور کمک‌هایی را داشته، پیشنهاد می‌شود به شهرستان‌هایی هم که فاصله زیادی با مشهد ندارند و از نظر تجهیزات ورزشی محروم هستند، کمک کنند.

استادیوم ورزشی بردسکن هیچ امکاناتی ندارد

وی گفت: علی‌رغم اینکه فعالان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کتابی در خصوص این ورزش نوشته‌اند ولی برای چاپ آن نیازمند ۸۰ میلیون تومان کمک هستند که در این خصوص تلاش می‌کنیم با کمک فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت فرهنگی و ورزشی شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: شهرستان بردسکن جزو محروم‌ترین مناطق استان است.

راستینه اظهار کرد: اگر چه شهرستان بردسکن ۸۰ روستا دارد اما فاقد خانه عالم هستند و این موجب شده که روحانیون به خاطر نبود زیرساخت‌ها حاضر به حضور در روستاها نباشند. همچنین بیمه خادمان مساجد در لایحه بودجه کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد و مصوب شده که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه سالن ورزشی و استادیوم شهید اسماعیلی بردسکن هیچ امکاناتی ندارد، گفت: این شهرستان حداقل نیازمند یک خوابگاه ورزشی است تا بتواند میزبان مسابقات استانی و کشوری باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071812476
  • خبرنگار :