استاندار تاکیدکرد:

شتاب در واکسیناسیون کادر درمان و دانش آموزان در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی بر تسریع روند واکسیناسیون کادر درمان، دانش آموزان و کادر مدارس استان تاکید کرد.

محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد استانی کرونا که ۱۷ مهرماه در محل استانداری برگزار شد، افزود: تاکنون ۸۸ درصد کادر درمان و ۴۴ درصد دانش آموزان در استان واکسینه شده اند و باید در هفته های آتی این میزان افزایش یابد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان باید با کمک مراکز بهداشت دانش آموزان واکسینه نشده را شناسایی کنند و به عنوان کاری ویژه روند واکسیناسیون دانش آموزان شتاب بگیرد تا در صورت حضوری شدن مدارس استان دچار مشکل نشود.

شجاعی تصریح کرد: دانشجویان و اساتید واکسینه نشده به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تفکیک دانشگاه های استان باید اعلام شود.

وی افزود: از نظر تعداد نیروی انسانی و پایگاه های تزریق واکسن در استان مشکلی وجود ندارد و باید با اطلاع رسانی درست مردم برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه این جلسه بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۹ نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۳۵ نفر بستری و چهار نفر فوت شده اند.

وی افزود: عدد R استان به زیر یک رسیده است و این به معنای کنترل اپیدمی بیماری کرونا در استان است.

دکتر هاشمی ادامه داد: میزان واکسیناسیون گروه های سنی هدف بالای ۱۸ سال ۶۶.۷ درصد و گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۴۴ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است .

به گفته وی تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است که از این تعداد ۱۳۲ هزار دُز مربوط به شهرستان اسفراین است.

دکتر هاشمی افزود: به لحاظ رنگ بندی ابتلا شهرستان راز و جرگلان در وضعیت آبی، شهرستان ها بجنورد، شیروان و اسفراین نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071711047
  • خبرنگار : 50046