/شمارش معکوس برای معارفه رسمی استاندار زنجان/

کرسی‌های استاندار بومی زنجان گرم می‌شود

با روی کار آمدن دولت‌های جدید، خواه ناخواه تغییراتی در بدنه دولت و سایر بخش‌ها اعمال می‌شود، تغییراتی که گاهی خوب و گاهی از روی یک تصمیم ناآگاهانه و فقط به خاطر جناح‌بندی‌های سیاسی اعمال شده و خروجی آن در مسیر بهبود روند خدمات‌رسانی به مردم قرار نمی‌گیرد.

بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و گرفتن رأی اعتماد وزیران از نمایندگان مجلس، این روزها کم‌کم از نمایندگان عالی دولت در استان‌ها نیز رونمایی می‌شود. پیش از انتخاب اولین استاندار زنجان در دولت سیزدهم، گمانه‌زنی‌های زیاد از سوی مسئولان، افراد ذی‌نفوذ، احزاب و ... مبنی بر اینکه چه کسانی مناسب تصدی این پست هستند، مطرح شد، تا اینکه بعد از کش و قوس‌های فراوان، نام «محسن افشارچی» از گوی بیرون آمد.

انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان، بخش اعظمی از خواسته مردم استان (بومی بودن استاندار) را محقق کرد اما این همه ماجرا نیست؛ چرا که زنجان پیش از این نیز دو استاندار بومی به نام‌های سجاد کاظمی و جمشید انصاری را به خود دیده و تنها به صرف بومی بودن نمی‌توان مدعی این شد که زنجانی‌ها در دولت سیزدهم مسلح‌تر از سایر ادوار به مصاف مشکلات خواهند رفت.

وقتی کارنامه محسن افشارچی را به عنوان رئیس دانشگاه زنجان مرور می‌کنیم، به جرأت می‌توان گفت که دوران طلایی این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر در زمان ریاست وی محقق شده و این خود می‌تواند امیدواری برای ارتقای جایگاه استان را در نزد مردم این خطه پررنگ‌تر کند؛ چرا که علم استاندار زنجان در کنار عملش، مسیر حرکت قطار پیشرفت استان را برای روزهایی که در پیش داریم، ریل‌گذاری خواهد کرد.

استان زنجان در دولت روحانی سه استاندار (جمشید انصاری، اسدالله درویش‌امیری و فتح‌الله حقیقی) را به خود دید که اتفاقاً اولین استاندار دولت قبلی نیز بومی بود و انتخاب دوباره اولین استاندار دولت جدید از بین مدیران بومی استان، حاکی از آن است که مسئله شناخت نماینده عالی دولت به مسائل و مشکلات منطقه، در اولویت همه برنامه‌ها بوده و به همین خاطر اولین استاندار دولت جدید نیز فردی بومی انتخاب شده است.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه استان، گزینش مدیران کاربلد و نیز استفاده از همه ظرفیت‌های استان، مهم‌ترین جمله‌ استاندار زنجان قبل از حضور رسمی در ساختمان استانداری بود. دغدغه توسعه استان و رساندن این خطه از ایران اسلامی به جایگاهی که در شأن مردم منطقه است، می‌تواند گامی بلند برای تحقق وعده‌هایی باشد که هنوز داده نشده اما مهم‌تر از آن بهره‌گیری از نیروهای دلسوز حاکی از برخورداری از روحیه کار تیمی در نزد افشارچی است.

حال که فرزند مرحوم عبدالرزاق افشارچی (از فرهنگیان قدیمی و خوشنام زنجان) به عنوان اولین نماینده عالی دولت سیزدهم در استان زنجان رأی اعتماد گرفته و قرار است هفته آینده به صورت رسمی و با حضور وزیر کشور مراسم معارفه‌اش برگزار شود؛ باید دید که ویژگی‌هایی چون جوان بودن، انقلابی و تعهد به کار کارشناسی و تخصصی در کنار گزینش‌های مدیریتی وی، تا چه حد با نقشه راهی که ترسیم کرده است، هم‌خوانی خواهد داشت.

افشارچی دست همه افراد کاربلد و دلسوز را با هر گرایشی – به قول خودش – خواهد فشرد تا روند توسعه زنجان تسریع یابد. حال باید دید استاندار جدید زنجان برای تحقق برنامه‌های خود تا چه حد کرسی مدیرانش را گرم و البته به لحاظ وزن مدیریتی، سنگین‌تر خواهد کرد.

گفتنی است قرار بود مراسم تودیع و معارفه استانداران زنجان اوایل این هفته برگزار شود که به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071409131
  • خبرنگار : 50159