سهمیه سوخت تراکتورهای فاقد پلاک در خراسان شمالی از اول آبان قطع می‌شود

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از عدم تخصیص سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی فاقد پلاک انتظامی از آخرمهرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

مجتبی شکوری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در راستای تسریع و اجرای هرچه بهتر طرح هویت‌دار کردن و تسجیل ماشین‌آلات کشاورزی استان مقرر شده، مالکان ادوات کشاورزی فاقد پلاک تا آخرمهرماه ۱۴۰۰ نسبت به تشکیل پرونده و دریافت پلاک اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح تخصیص سوخت به ادوات کشاورزی بر اساس شماره انتظامی، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۱۴۴۰۰ دستگاه تراکتور فعال در استان موجود است که در مجموع می‌توان گفت کار سامان‌دهی و پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی در استان حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

شکوری افزود: در شش ماهه ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیون و ۶۴۰ هزار لیتر نفت گاز مورد نیاز بخش کشاورزی استان تامین و ازطریق۸۶مجاری عرضه وفروشندگی روستایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه فرایند توزیع این میزان سوخت به صورت الکترونیکی صورت پذیرفته است، اظهارکرد: اختصاص سهمیه به کشاورزان استان بر اساس زمین زیر کشت و ادوات کشاورزی موجود انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: سوخت تحویلی هر تراکتور براساس سطح زیرکشت و باث بت۲۳هزار و ۳۱۴درخواست در شش ماهه ابتدای سال در سامانه سدف انجام شده است.

وی افزود: باهماهنگی صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۴میلیون لیتر سوخت برای ماشین آلات کشاورزی در فصل پاییز پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071208568
  • خبرنگار : 50046