همزمان با هفته دفاع‌مقدس محقق شد؛

رونمایی از ۵ کتاب در خرم‌دره

در راستای گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، ۵ کتاب در خرم‌دره رونمایی شد.

ایرج داوودبیگی صبح امروز (۱۰ مهرماه) در حاشیه رونمایی از پنج کتاب در خرم‌دره با بیان اینکه مراسم رونمایی از کتاب، فرصتی برای نویسندگان در راستای معرفی آثارشان است، عنوان کرد: علاوه بر این موضوع، رونمایی از کتاب کاری پسندیده برای مخاطبان نیز به شمار می‌رود، زیرا آن‌ها می‌توانند درباره کتابی که قرار است به زودی مورد استفاده قرار گیرد، اطلاعات لازم را به دست آورند، اطلاعاتی که هویت این کالای فرهنگی را پدیدار می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان و نویسندگان برای پویایی و تعالی هنر در جامعه، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعامل و همکاری با نویسندگان این شهرستان برای نشر آثار فاخر است، زیرا خرم‌دره از پتانسیل‌ بالای فرهنگی در همه زمینه‌ها برخوردار است.

داوودبیگی با بیان اینکه کتاب همواره در همه ادوار کمک‌حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بردارد، یادآور شد: مطالعه، انسان را از هویت خود باخبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد و اگر خوب دقت کنیم می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن را به عنوان یک الگوی درست در زندگی قرار داد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب به ما می‌آموزد که اندیشه‌های انسان باید سرشار از آموزه‌های معنوی، منطقی، عرفانی و حقیقی باشد، عنوان کرد: مطالعه، ذهن را پربار می‌کند و درخت اندیشه را رونق می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، کتاب‌های «بیا تا ماهی شویم» به نویسندگی شیما حسامی کجیدی با تصویرگری سمانه عطایی و «واژه‌های خیس» در قالب (مجموعه دل‌نوشته‌های نویسندگان) با گردآوری زهرا مرادپور و نویسندگی حسن پارچه‌بافی‌، مائده جعفری، شیما حسامی مجیدی، علی ملازاده، نسرین زاده وفادار در این مراسم رونمایی شد.

از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم می‌توان به «دختران تابان» شامل مجموعه آثار نویسندگان با گردآوری زهرا مرادپور و هانیه اعوانی و نیز کتاب «هفت‌خوان رستم» به نویسندگی و تصویرگری سمانه عطایی اشاره کرد.

اصول و مبانی سیاست خارجی عربستان سعودی به نویسندگی محمدحسین نجاتی و «ژئوپلتیک و استراتژی امنیت ملی آمریکا، دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما» به نویسندگی محمدحسین نجاتی، دیگر کتاب رونمایی شده در این مراسم بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071006310
  • خبرنگار : 50163