می‌گفتند این ورزش برای مردهاست!

کوثر تنها، دختر ۱۷ ساله کرمانشاهی حدود دو سال پیش به صورت اتفاقی وارد دنیای وزنه برداری شد و خیلی سریع رشد کرد. حالا او این روزها خودش را برای حضور در رقابت های جهانی ۲۰۲۱ عربستان آماده می کند.

این دختر وزنه بردار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گذشت دو سال از ورودش به این رشته، اظهار کرد: خیلی اتفاقی با این این رشته آشنا شدم و باتوجه به فیزیک بدنی مناسب، استعدادم را خیلی زود نشان دادم.

وی افزود: در روزهای ابتدایی ورود به این رشته بسیاری از اطرافیان می گفتند، این ورزش برای مردهاست و زن ها را چه به چنین رشته هایی. می گفتند با این رشته برایم مشکلاتی بوجود می آید و نمی توانم آن را ادامه دهم.

این دختر وزنه بردار کرمانشاهی ادامه داد: باهمه حرف هایی که زده می شد، خانواده ام حمایتم کردند و همین باعث شد که حواشی ورودم به این رشته بین اطرافیان کم شود.

وی تصریح کرد: پس از ورود به وزنه‌برداری تمریناتم را منظم و مداوم ادامه می دادم و تمرینات سختی را پشت سر می گذاشتم و دو مدال طلا و یک مدال نقره کشوری را در این رشته کسب کردم.

تنها اضافه کرد: در نهایت در مسابقات کشوری برای حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری انتخاب شدم، اردوهای آماده سازی خوبی را پست سرگذاشتیم و از ۱۶ مرداد تاکنون هم در اردو هستم.

وی با بیان اینکه این برای اولین بار است که به مسابقات برون مرزی اعزام می شوم، گفت: وزنه برداری بانوان رشته ای نوپا در ایران محسوب می شود، بنابراین رقابت در میادین جهانی سخت است.

عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران اضافه کرد: با همه اینها تیم ملی ایران برای حضور در رقابت های جهانی جده عربستان تمرینات سختی را پشت سرگذاشته و می توانیم روی سکو هم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه تمام رقبایش را برای حضور در این رقابت ها آنالیز کرده، گفت: طبق آنالیزی که انجام داده‌ایم، با رقبایم در یک سطح هستم و تمام تلاشم این است که به عنوان یک دختر کُرد غیرتمندانه مسابقه بدهم.

تنها با بیان اینکه شرایط کرونایی و تعطیلی سالن ها اجازه نداده تا در کرمانشاه تمریناتش را به خوبی پشت سر بگذارد، گفت: حاکم شدن این شرایط باعث شد تا حدود شش هفت ماهی را در کرمانشاه تمرین نکنم، اما پس از شروع اردوها دوباره تمریناتم را از سر گرفتم و خوشبختانه سطح آمادگی ام اکنون بسیار خوب است.

دختر وزنه بردار کرمانشاهی در دسته مثبت ۸۱ کیلوگرم ۱۴ مهر به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در جده عربستان اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070704338
  • خبرنگار : 50184