رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۳۰ درصد روستاییان آذربایجان غربی واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از واکسیناسیون ۳۰ درصد روستاییان در استان خبرداد.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اینکه فقط ۳۰ درصد روستائیان تابحال خود را واکسینه کرده اند، افزود: در خصوص واکسیناسیون ، خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در خدمت روستائیان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ایران افزود : اتباع خارجی همانند ایرانی ها می توانند با مراجعه به مرکز بهداشت ارومیه و دریافت معرفی نامه نسبت به انجام واکسیناسیون در مراکز تجمیعی اقدام کنند. 

دکتر آقازاده در مورد واکسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس گفت: واکسن این افراد با بقیه مردم فرقی نداشته و می توانند نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به واکسیناسیون انجام شده در استان تصریح کرد تاکنون یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۶۷ نفر علیه کرونا در استان واکسینه شدند. 

وی با اشاره به آخرین روند مثنی های کرونایی بیان کرد: تاکنون ۲۰۲۰ بیمار سندروم حاد تنفسی در بخش های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۰۶ نفر مشکوک و مابقی قطعی هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ثبت ۱۰۰۷ مورد جدید به کرونا تصریح کرد:  مجموع مبتلایان به کرونا تاکنون در استان ۲۷۰ هزار و ۸۷۹ مورد است. 

وی افزود: تاکنون ۶۲۱۰ نفر در اثر کرونا در استان فوت شدند. 


انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400070300936
  • خبرنگار :