فرمانده سپاه عشایر فارس:

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی عشایر فارس برپا می‌شود

فرمانده سپاه عشایر فارس از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته دفاع مقدس در شیراز خبر داد.

محمد شکوهی سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امروز بی تردید عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون از خود گذشتگی‌های ایثارگران و شهدا هستیم.

او با بیان اینکه بالغ بر ۱۶۰ برنامه‌ به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه عشایر فارس پیش‌بینی شده است، افزود: نشست با معتمدین و سران ایلات خمسه در بوانات، دیدار با مسئولان شهرستان سرچهان، تجمع رزمندگان عشایر در فراشبند و غبارروبی قبور مطهر شهدای عشایر در سراسر استان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مفدس است.

فرمانده سپاه عشایر فارس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه با لباس عشایر، کوهنوردی، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس عشایری، تجلیل از جوانان فعال در کارگاه‌های اقتصادی، تجلیل از کادر درمان عشایری در منطقه کوهمره سرخی، کمک مومنانه، کلاس‌های استکبارستیزی و تشریح فعالیت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، همایش رزمندگان عشایری در بالاده کازرون و تجلیل از زنان حوزه سلامت در بالاده کازرون را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

به گفته شکوهی، رویداد کتابخوانی، افتتاح پایگاه مقاومت و طرح‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه عشایر فارس ساخت یا مرمت منازل محروم، توزیع لوازم‌التحریر، نذر قربانی با ذبح ۴۰ راس گوسفند، توزیع جهیزیه، توزیع ۶ هزار بسته معیشتی، کمک به لوله‌کشی آب در منطقه سیاخ دارنگون، اهدا ۲۵۰ تانکر ۱۰۰۰ لیتری میان عشایر منطقه شیراز، نذر رهایی با آزادی ۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه را از هم فعالیت‌های سپاه عشایر فارس در شش ماه گذشته عنوان کرد.

شکوهی با بیان اینکه فارس با داشتن ۱۲.۵ درصد عشایر، بزرگترین استان عشایرنشین کشور است، یادآور شد: بیشترین شهدای عشایر که ۲۰ درصد از شهدای عشایر کشور است، در استان فارس هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400063022883
  • خبرنگار :