اجرای ۷۴ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان شازند

مدیرکل صمت استان مرکزی گفت: در شهرستان شازند ۷۴ طرح اشتغالزایی در دست اجراست که از این تعداد ۲۶ طرح شروع شده و ۱۰ طرح به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

سعید جعفری کرهرودی روز ۲۳ شهریور در کارگروه اشتغال شهرستان شازند اظهار کرد: اجرای این ۷۴ طرح نیازمند ۳۴۵۶ میلیارد تومان سرمایه است که حدود ۱۹۰۰ شغل بوجود می‌آورد. هرچند این تعداد شغل با ۹۰۰۰ شغل مورد نیاز شهرستان فاصله زیادی دارد.

وی ادامه ‌داد: ۲۶ طرح تا به امروز شروع شده و زیرساخت‌های آن تکمیل شده و قابلیت ادامه دارد و ۱۰ طرح نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌ است و امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسند. این ۱۰ طرح حدود ۲۲۲ شغل به شغل‌های شهرستان اضافه می‌کنند، این طرح‌ها می‌توانند از منابع شغل‌های آسیب دیده استفاده کنند.

وی بیان‌ کرد: در شهرستان شازند ۹۱ شرکت فعال هستند که در مجموع ۶۲۹۰ شغل را در شهرستان مدیریت می‌کنند.

جعفری در حوزه مشاغل خانگی و روستایی گفت: در شهرستان شازند سه هزار کارت قالی‌بافی وجود دارد که ۱۰۰ نفر از این تعداد، دارای پرونده برای ثبت تسهیلات هستند.

وی درخصوص مشاغل آسیب دیده از کرونا تصریح کرد: تا به امروز به ۳۴ واحد آسیب دیده تسهیلاتی پرداخت شده‌ است ولی متاسفانه برخی از واحدها و افراد به ‌دلایلی نظیر نداشتن بیمه و... قابلیت دریافت این تسهیلات را ندارند.

جعفری اظهار کرد: مصوبه‌ای از هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار دریافت شده است که طی آن دریافت یکسری مجوزها برای ایجاد کسب و کار حذف شده ‌است و فردی که می خواهد کسب و کاری را آغاز کند با خوداظهاری و ارائه تعهد عملکرد مطابق قوانین می‌تواند کسب و کار خود را آغاز کند، اما اگر روند فعالیت و کار وی طبق قوانین و مقررات صورت نگیرد مجاز به دریافت پروانه کسب‌و کار و بهره‌برداری نخواهد بود. احتمالا در  هفته های آتی آیین نامه اجرایی این مصوبه صادر می شود.

انتهای‌پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400062417799
  • خبرنگار :