عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه:

نگرانیم "پیاده‌راه" هم به سرنوشت تعریض خیابان «مدرس» تبدیل شود

طرح پیاده راه شدن خیابان مدرس کرمانشاه از سال گذشته به صورت جدی مطرح شد، خیابانی که پیاده راه شدن آن می‌تواند به جاذبه‌ای برای کلانشهر کرمانشاه تبدیل شود، اما از سوی دیگر این طرح نگرانی هایی را برای بازاریان این محدوده ایجاد کرده است.

 اواخر سال گذشته که موضوع پیاده راه شدن خیابان مدرس با جدیت مطرح بود، با درخواست اصناف، استاندار کرمانشاه دستور داد اجرای این پروژه مدتی به تاخیر بیافتد تا به بازار شب عید کسبه این محدوده لطمه ای وارد نشود.

اگرچه اکنون با گذشت شش ماه از سال و با رفتن شهردار پیشین(سعید طلوعی) و مشخص نبودن تکلیف مدیریت شهری کرمانشاه، اجرایی شدن این طرح در هاله ای از ابهام است، اما با توجه به اینکه بخشی از ذینفعان این طرح کاسبان این محدوده هستند، بی شک باید نظر آنها را نیز جویا شد. 

حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح راه پیاده راه شدن خیابان مدرس، گفت: اصناف به هیچ عنوان مخالف اجرای این طرح نیستند، اما عقیده داریم هر طرحی که مرتبط با بازار باشد باید با کسب نظر از بازاریان و انجام کار کارشناسی صورت گیرد تا صدمه به بازار وارد نشود.

 بیات با بیان اینکه هم اکنون موانع جدی پیش روی اجرای طرح پیاده راه شدن خیابان مدرس است، افزود: یکی از مهمترین این موانع همسان نبودن ساختار مغازه ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در محدوده خیابان مدرس تعدادی از مغازه‌ها عقب نشینی کرده و برخی جلو هستند، عنوان کرد: تا زمانی که تکلیف این مغازه ها مشخص نشود اجرای طرح پیاده راه مدرس عملیاتی نخواهد بود.

وی به ناموفق بودن پروژه تعریض خیابان مدرس اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح به برخی کسبه زیان جدی وارد کرد، گفت: نگرانیم "پیاده‌راه" هم به سرنوشت تعریض خیابان «مدرس» تبدیل شود.

وی افزود: اگر طرح پیاده راه‌شدن خیابان مدرس نیز غیر کارشناسی آغاز شود، نتیجه‌ای جز زیان کسبه نخواهد داشت.

موضوع دیگری که بیات به آن اشاره کرد زمان بر بودن اجرای پروژه بود و عنوان کرد: اجرای این طرح می‌تواند یک تا دو سال بازار اصلی کرمانشاه را که در این محدوده واقع شده تحت تاثیر قرار داد و حتی به رکود بکشاند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا برای بازار ایجاد کرده افزود: اکنون بازار کشش تعطیلی‌های بیشتر را ندارد.

بیات همچنین از فراهم نبودن زیرساخت‌های ترافیکی اجرای این طرح نیز یاد کرد و افزود: همین حالا در خیابان های موازی شرق و غرب خیابان مدرس ترافیک عظیمی را شاهد هستیم و با پیاده راه شدن خیابان مدرس بار ترافیکی این خیابانها دیگر قابل کنترل نیست.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح،‌ نزدیک به ۱۵ هزار پارکینگ نیاز داریم که چنین ظرفیتی در کرمانشاه فراهم نیست و برای این موضوع باید پارکینگ‌های طبقاتی متعددی در محدوده اطراف خیابان مدرس طراحی شود.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از بازار کرمانشاه در مسیر این خیابان است، افزود: با پیاده راه شدن خیابان مدرس باید به این موضوع هم فکر کرد که بار و اجناس مغازه داران چگونه به دست آنها خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجموع این موارد باعث می شود که اجرای چنین طرحی نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری باشد، عنوان کرد: از آنجایی که بازار اصلی شهر در این محدوده واقع شده و هر گونه تصمیم با معیشت اصلی مغازه‌داران در ارتباط است، حتما باید از اتحادیه های صنفی و بازاریان کسب نظر شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062317234
  • خبرنگار : 50181