تیم وزنه برداری نیروی زمینی ارتش از کرمانشاه رفت

سال گذشته با تلاش امیر آریانفر فرمانده پیشین قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور، تیم وزنه‌برداری نیروی زمینی ارتش به کرمانشاه منتقل شد تا با نام این استان در رقابت های لیگ برتر حضور پیدا کند.

هرچند این تیم در رقابت های لیگ برتر وزنه برداری نتایج خوبی نگرفت، اما حضورش شور و هیجان و انگیزه را به میان جوانان علاقمند به این رشته که تعدادشان در کرمانشاه کم هم نیست بوجود آورده بود.

قطب بودن کرمانشاه در رشته وزنه برداری و نقش موثر تیم نیروی زمینی برای ایجاد انگیزه بین ورزشکاران این رشته باعث شد تا اردیبهشت امسال مسئول تربیت بدنی قرارگاه ارتش درغرب کشور در جمع خبرنگاران اعلام کند که تیم نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه ماندگار خواهد بود و برای سال 1400 هم به نام این استان به میدان لیگ برتر می رود.

و اما حالا که کمتر از دو ماه تا رقابت های لیگ برتر وزنه برداری باقی مانده، خبر می رسد که تیم نیروی زمینی ارتش برخلاف قول های داده شده به لرستان منتقل شده و امسال برای این استان در میدان رقابت های لیگ حضور پیدا می کند.

رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا با تایید این خبر، اظهار کرد: همت لازم برای ماندن این تیم در کرمانشاه به خرج داده نشد.

علیرضا قهرمانی با بیان اینکه حدود 60 درصد از اعضای این تیم کرمانشاهی بودند، گفت: متاسفانه رقم بسیار جزیی از قرارداد این ورزشکاران هم به آنها پرداخت شد.

قهرمانی در ادامه بااشاره به کرمانشاهی بودن تعدادی از قهرمانان شاخص وزنه برداری ایران، اعلام کرد: کیانوش قدمی، حافظ قشقایی و کیانوش رستمی وزنه برداران مطرح کرمانشاهی  برای تیم های دیگر در لیگ برتر شرکت می کنند.

وی ادامه داد: سهیل سفید چقایی، فرید فتاحی، علی سبزی پور، علی زیدی، محمد مهدی حیاتی و ... نیز دیگر وزنه برداران کرمانشاهی هستند که قرار است امسال برای تیم های دیگر در لیگ برتر حضور پیدا کنند.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه در پاسخ به چرایی عدم حضور کرمانشاه در رقابت های لیگ برتر با وجود داشتن ورزشکاران شاخصی در این رشته، اعلام کرد: اگر بخواهیم یک تیم آماده و خوب را برای حضور در این رقابت ها ببندیم به حدود یک و نیم میلیارد تومان پول نیاز است که قطعا هیات هیچگاه نمی تواند این هزینه را تامین کند و باید بخش خصوصی پای کار بیاید.

وی ادامه داد: در این راستا مسئولین استانی هم تاکنون رایزنی با سرمایه گذاران و کارخانجات استان داشته اند تا برای حمایت از وزنه برداری استان ورود کنند، اما متاسفانه محقق نشده است.

قهرمانی در پایان یادآورشد: با این وجود در حال بستن یک تیم برای حضور در رقابت های لیگ برتر 1401 در هر دو بخش جوانان و بزرگسالان هستیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062317108
  • خبرنگار : 50184